Klacht: Schandalige behandeling verzekerde na foutief uitgevoerde ingreep en terreur door Incassobureau Flanderijn van Eck.

op 19 oktober 2016 over ONVZ in de categorie Zorgverzekering

Sinds 2012 word ik gestalkt door de onvz in verband met een 2011 foutief uitgevoerde kleine ingreep van het verwijderen van een talgbult in mij nek.

Er werd destijds voor de ingreep in het ziekenhuis gevraagd of ik er bezwaar tegen had dat dit gedaan werd door een leerling !! Ik heb aangegeven dat ik dit prima vond als het maar goed gebeurde maar dit is vanzelfsprekend natuurlijk. Het werd dus uitgevoerd door een stagaire/ leerling arts en daar gingen een aantal dingen bij mis.

Buiten het feit dat de verdovingspuit 7 keer herhaald moest worden omdat het de leerling niet lukte om te verdoven was na de klungelig uitgevoerde ingreep het resultaat precies en exact hetzelfde als voor de ingreep !!

Na reclameren bij de ONVZ was het volgens de onvz niet mogelijk om het ziekenhuis aan te spreken op dit feit en werd dit gewoon betaald door het ONVZ ondanks dat ik al zowel bij het ziekenhuis als bij de ONVZ gereclameerd had. Volgens het ONVZ konden zij geen behandelingen ter discussie stellen en gingen zij gewoon de niet goed uitgevoerde ingreep gewoon betalen aan het ziekenhuis de Gelderse Valei in Ede. ( Reclameren heeft dus geen zin want je loopt tegen een muur van onwil )

Na meer dan een jaar niets meer hiervan gehoord te hebben begon de Onvz in 2014 ineens aanmaningen hiervan te sturen met de dwingende tekst dat ik dit moest betalen omdat zij het anders zouden zij het ter incasso naar een deurwaarder doorzetten. Na eindeloos uiteenzetten dat ik niet van plan was om een niet goed uitgevoerde behandeling te betalen is dit toen opgepakt door het ziekenhuis de Gelderse Vallei in Ede en behandeld door klachtenfunctionaris mw. J.M.P.B. Stroy en is er een afspraak gemaakt om deze kwestie te bespreken en te overleggen over een oplossing.

Tijdens deze afspraak met mw Stroy begon het gesprek al met het voorstellen van de arts onder wiens supervisie de ingreep destijds was uitgevoerd. Het frappante was dat deze mevrouw een totaal andere dame was als welke dit destijds aan mij vroeg of ik er geen bezwaar tegen had dat het uitgevoerd werd door een leerling onder haar supervisie.

Ik heb dit toen ook direct gemeld alsook dat ik dit vreemd vond dat er ineens een andere arts bijzat die aangaf hier destijds bijgeweest te zijn wat absoluut niet het geval was. Mw. Stroy ging hier niet echt op in en ik heb uitgelegd hoe het destijds gegaan was met behulp van 7x een verdovingsspuit en een hoop prutswerk. ik heb toen ook aangegeven dat ik nogmaals niet van plan ben om voor deze knullig uitgevoerde ingreep maar iets te betalen en zeker niet de extra kosten die op dat moment al hierboven kwamen tot bijna 500 euro waarmee het staatsincassobedrijf Flanderijn van Eck ook nog eens een graantje wilde meepikken van de niet goed uitgevoerde ingreep. Hier kon mevrouw Stroy niets aan doen omdat dit via de ONVZ geregeld was.
Wat mevrouw Stroy wel kon doen was de niet goed uitgevoerde ingreep opnieuw laten uitvoeren door een andere arts die ook bij het gesprek aanwezig was. Ik heb toen aangegeven dat dit prima was en dat ik hierover gebeld zou worden om een afspraak te maken.

Nadat ik over het gesprek even nagedacht had heb ik contact opgenomen om aan te geven dat ik het prima vond dat het nu opnieuw gedaan werd door nu wel een chirurg met kennis van zaken alleen dat ik er dan wel van uit ging dat de niet goed uitgevoerde ingreep dan wel gecrediteerd zou worden en als deze opnieuw uitgevoerd was dit opnieuw gefactureerd zou worden.

Hierom heb ik toen telefonisch de betreffende afspraak geannuleerd en ook duidelijk aangegeven ook nog per mail aan mw. Stroy dat ik verwacht dat zij dit eerst kortsluiten met het ONVZ zodat ik niet meer belaagd word door het incassobureau Flanderijn van Eck waar ik inmiddels wekelijks door belaagd word en welke deze declaratie heeft opgehoogd naar vorige week 912,36 en een week later meer dan 1100 euro. Ook geven zij aan dat er een proces geweest is waar ik nooit voor opgeroepen ben of wat dan ook en voeren zij allerlei vage kosten op. Onder dwang van Inbelagname Voertuig, Woning en Inboedel en banktegoeden e.d. heb ik mezelf hierdoor laten beinvloeden om voor deze onrechtmatige dwaling als gevolg van een niet goed uitgevoerde ingreep om 200 euro per maand te gaan betalen want deze mensen die daar werken komen echt van een andere planeet en gaan gewoon dwangmatig door met dreigen en je kunt hier niets tegen in brengen. Ik ben hier al even over bezig maar ik ben niet de enige maar een van de velen in Nederland die door deze instanties zich het leven zuur laat maken.

Wanneer het Ziekenhuis de Gelderse Vallei schuld erkent aan deze niet goed uitgevoerde ingreep. En wanneer er een instantie opgericht word die zich ervoor inzet dat het leven van vele mensen waar ik met diverse contact heb gehad welke ook door instanties als Flanderijn welke vele specialiteiten heeft en heel dwangmatig vorderingen waarvan erook velen niet kloppen op weten te drijven tot astronomische hoogtes.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ONVZ over deze klacht.

Bericht van ONVZ

1 maand geleden - Naar aanleiding van deze klacht hebben wij contact opgenomen met deze verzekerde en gevraagd waarom hij geen klacht heeft ingediend bij het ziekenhuis? Dat hebben wij steeds geadviseerd. Meneer vertelt dat het ziekenhuis heeft aangeboden de operatie (verwijderen vetbult in de nek) opnieuw uit te voeren. Het enige dat meneer wil is dat de nota wordt teruggedraaid en dat hij misschien daarná zou kiezen het opnieuw te laten doen - maar, zegt hij ook 'die vetbult zit me daar bést!'. Het lijkt erop dat hij de nota gewoon niet wílde betalen, omdat hij de ingreep niet opnieuw wil laten doen. Hij wil onder de betaling uit, zegt ook dat hij ervan uit ging dat als het ziekenhuis de rekening zou crediteren het 'verhaal met het incassobureau' teruggedraaid zou worden. Wij hebben uitgelegd dat het niet zo werkt - vergelijking getrokken met auto die je naar de garage brengt. Als de garage aanbiedt de auto opnieuw te repareren zal deze ook niet eerst terugbetalen en daarna een nieuwe bon uitschrijven. Conclusie: De klacht is al door ons beantwoord. Wij betreuren het dat meneer dreigt ons via internet het leven zuur te maken. Gezegd dat het jammer is voor deze weg te kiezen, geadviseerd om te doen wat hij óók dreigt: een onafhankelijke deskundige naar de kwestie te laten kijken, da's wel zo eerlijk. Meneer zegt daarop nog dat hij blij is dat hij niet meer bij ONVZ verzekerd is...

Alle klachten die gemeld zijn door marcosssss