Klacht: Schade die ik had en voor verzekerd, niet uitbetalen!

op 10 augustus 2016 over zelf.nl in de categorie Verzekering

Ben verzekerd voor ruitschade, maar als ik ruitschade heb gaan ze ineens niet betalen!
En de klant maar aan het lijntje houden, ze vertellen mij constant dat het in orde gemaakt word, maar aan de hersteller vertellen ze telkens dat ze niet gaan betalen.
Dus diegene die hun hoge salarissen betaald gaan ze maar wat aan het lijntje houden en niet uitkeren.

De schade betalen aan de hersteller.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar zelf.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door zelf.nl in behandeling genomen

Bericht van zelf.nl

1 jaar geleden - Beste klant, u heeft verschillende auto's uitsluitend tegen wettelijke aansprakelijkheid verzekerd gehad bij Zelf. Zo ook uw huidige auto. Recent ontvingen wij uw verzoek de verzekering uit te breiden met Beperkt Casco dekking, waarna u binnen een paar weken schade aan uw ruit claimde. aangezien ervaring heeft geleerd dat een ruitschade veelal voor een spontane dekkingsverhoging is ontstaan, heeft Zelf niet meteen dekking toegezegd voor uw claim. Nadat een medewerker van Zelf u vertelde dat uw claim nog nader beoordeeld moet worden, heeft u haar uitgemaakt voor vuile trut en teringleijer waarna u zelf de verbinding heeft verbroken. Wanneer u alsnog vergoeding van uw schade wenst, adviseer ik u om ons met respect te benaderen en uw dekkingswijzing en claim nader te motiveren waardoor Zelf uw claim alsnog kan beoordelen. Met vriendelijke groet, Rick Kossen, risk manager Zelf

Reactie van de melder van de klacht Doet Tuinman Bakker,

1 jaar geleden - Beste meneer Kossen, ik heb inderdaad net mijn verzekering omgezet naar beperkt casco, omdat ik er vanuit ging dat ik verzekerd was voor ruitschade. Door een voorval bij een collega, die ineens er achter kwam dat hij niet voor ruischade was verzekerd, ben ik in de voorwaarden van mijn verzekering gedoken en heb jullie de vraag gesteld of ik verzekerd ben voor ruitschade, dit bleek niet zo te zijn. Deze vraag was op 06-06-2016 en de verzekering is toen omgezet op 05-07-2016. Op 29-07-2016 kreeg ik op de avond een steen tegen het raam en de andere dag was hij gescheurd. U refereert nu alleen naar 1 telefoongesprek die niet goed is verlopen, de andere 4 gesprekken die zijn gevoerd heeft u niks over geschreven, gesprekken die van mijn zijde goed zijn gevoerd, dat waren voor de rest afscheep gesprekken van de zijde van uw bedrijf. het eerste gesprek werd mij verteld dat de hersteller de rekening weer opnieuw kon indienen dan zou die worden betaald, daar bleek niets van waar te zijn, de volgende 2 gesprekken zijn ook normaal gevoerd van mijn zijde dan wel te verstaan, het gesprek dat daarna volgde werd ik weer afgescheept en met een kluitje in het riet gestuurd en van het kastje naar de muur en weer terug, ik ben daar inderdaad heel kwaad om geworden en de woorden vuile trut zijn daar gevallen, daar ben ik ook niet erg trots op maar het woord teringlijer komt niet in mijn woordenboek voor en heb het gesprek nog eens nageluisterd maar is ook niet gevallen, ik weet ook hoe moeilijk het is om de tering naar de nering te zetten daar zijn jullie beter in. Daarna, toen ik weer bij zinnen kwam, heb ik nogmaals gebeld en het toen ik de verontschuldigingen aangeboden, en heb eindelijk iemand gesproken die wel wist hoe je met klanten van een bedrijf om moet gaan, ook hierover rept u in uw reactie geen woord. Ook in uw reactie meld u dat ik de schade verder moet motiveren, maar hoe ik dat moet doen zet u er gemakshalve niet bij. Heb ondertussen van een medewerker een mailadres gekregen en ik ga foto`s opsturen die in de maand Juli zijn gemaakt, daarop is te zien dat er geen ruitschade is, maar misschien heb ik nu niet het juiste automerk. Met vriendelijke groet D. Tuinman Bakker.

Alle klachten die gemeld zijn door Doet Tuinman Bakker,