Klacht: Ongekend slechte klantenservice

op 23 maart 2020 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Mijn zoon kocht in de Samsung e-shop Gaer IconX oortjes.
Redelijk snel gingen deze kapot; werden ter reparatie opgestuurd en onder garantie hersteld.
Deze gingen na enige tijd weer kapot en werden weer opgestuurd. Na onderzoek bleek dat ze niet meer gemaakt konden worden, waarna hij nieuwe kreeg.

Tot zover niets aan de hand.
Totdat deze ook kapot gingen. We hebben de oortjes teruggestuurd met de mededeling dat hij zijn geld terug wilde omdat hij geen vertrouwen meer had in het product. Er werden hem nog andere, (goedkopere) oortjes aangeboden. Dit wilde hij niet omdat hij gewoon geen vertrouwn in het product had. Hier werd aangegeven dat hij zijn aankoop bedrag terug zou krijgen.

En dan begint de ellende.
Want je hoort helemaal niets. Daarom zelf maar gebeld en gevraagd waar zijn geld bleef.

15-11-’19 heb ik 25 min gebeld met Samsung uiteindelijk kwam men niet verder dan dat het werd doorgezet naar interne afdeling. Men gaf aan dat ik binnen 10 werkdagen terug gebeld zou worden. Nooit meer iets op gehoord.

4-12-’19 heb ik 33 min gebeld met Samsung, zaak werd doorgezet naar supervisor specialist die in de loop van de week iets zou laten weten. Nooit iets van gehoord.

11-12-’19 heb ik 50 min gebeld met Samsung en uiteindelijk door verbonden met de interne afdeling die zegde mij toe terug te bellen. De man (Shegan (fonetisch)) is de enige die zich binnen Samsung aan zijn toezegging heeft gehouden. Ook hij had de zaak doorgezet naar de interne afdeling en ik zou binnen 10 werkdagen worden terug gebeld. U raadt het al. Nooit meer iets gehoord.

9-1-’20 weer 41 min aan de telefoon gezeten met Samsung. Gevraagd naar een supervisor, maar de man (Peter) zei dat hij niet door kon verbinden. Ik vind het vervelend voorgelogen te worden, want jullie kunnen wel door verbinden, maar mogenwillen dat niet. Zeg dat dan, in plaats van je klanten voor te liegen. Ook deze keer kwam ik niet verder dan dat er weer een ticket naar de e-store gestuurd zou worden. En om de druk op de afdeling op te voeren moest mijn zoon nog maar een keer reageren op de mail die hij had ontvangen van de e-store. Kennelijk is een interne mail alleen niet voldoende en moet de druk op de afdeling worden opgevoerd door een (minderjarige) klant. Op zowel mijn telefoontje als op de twee mails die mijn zoon heeft gestuurd is totaal niet gereageerd.

17-1-’20 (43 min) gesproken met Kayaal. Zij heeft het zoals zij zei geëscaleerd naar de allerhoogste afdeling “Escalatie (VOC)” . Asthen (v) coördinator zou het regelen met de mededeling dat het maandag (20-1) wordt opgepakt. U raadt het al. Ook nooit meer iets van Samsung vernomen.

22-1-’20 (21 min) gesproken met Tamar van de e-shop. Kon niets over voorgaande gesprekken vinden behalve “iets over kastje naar de muur” (dit komt uit de mail welke geadresseerd was aan de CEO). Ook zij zegt niet door te kunnen verbinden terwijl ze zich later verspreekt dat ze niet door mag verbinden. Ze vervalt in een mantra dat ze een “ticket” doorstuurt naar de interne afdeling. Als ik aangeef hierin geen vertrouwen te hebben omdat dit al meerdere keren is gebeurd en ik doorverbonden wil worden vervalt ze wederom in haar mantra dat ze een “ticket” naar de interne zal sturen. Ik word weer binnen 5 werkdagen teruggebeld. Al hoewel de 5 werkdagen nog niet voorbij zijn ga ik er vanuit dat ik toch niet word teruggebeld.

Bellen heeft geen enkel zin, de CEO mailen ook niet want die mail komt bij dezelfde afdeling die de zaak moet oppakken en dat als sinds 1-11-2019 weigert te doen. Kennelijk lezen jullie wel dat iemand zich van het kastje naar de muur voelt gestuurd, maar is er werkelijk niemand bij Samsung die zich geroepen voelt er iets mee te doen.

Ik vind het schandalig dat zo’n groot bedrijf zo met zijn klanten omgaat.
Mijn zoon hoeft geen duurder product; geen winst te maken; zelfs geen attentie voor de slechte service, loze toezeggingen en leugens. Hij wil gewoon zijn geld terug voor een product dat drie keer stuk is gegaan en dus niet aan zijn verwachting voldoet.

Klaarblijkelijk is uw organisatie niet in staat om een teleurgestelde (minderjarige) klant zijn zelfverdiende en gespaarde geld (€141,-) terug te betalen.

Ik voel mij voorgelogen, aan het lijntje gehouden en niet serieus genomen.

Wie bij Samsung doet en wel iets aan.

Zou onderhand wel mijn geld terugwillen

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lucdolivo