Klacht: kapotte tv na 2 jaar

picaan op 12 augustus 2014 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
🔄 In behandeling
Bedrijf Samsung
Categorie Electronica Merken
Status In behandeling
Datum 12 augustus 2014

Een consument heeft in 2012 een Samsung televisie aangeschaft, die na twee jaar problemen vertoonde zoals spontaan aan- en uitgaan en vastlopen. Na contact met Samsung bleek de oorzaak een defecte printplaat te zijn, waarvoor de consument een reparatiekosten van €343,34 moest betalen.

Mijn Klacht:

Geachte heer / mevrouw,

Op 18-06-2012 heb ik de Samsung type UE55es8000 televisie aangeschaft, t.w.v. € 2649,=.
Dit alles volgens verwachting en met prachtig beeld.
In 2013 heb ik zelfs ook de Evolution Kit t.w.v. € 299,= nog aangeschaft, dit op advies van de verkoper.
Afgelopen juni 2014, ging echter de televisie kuren vertonen, waaronder het spontaan aan en uitgaan en in het menu vastlopen.
Echter dacht ik dat dit misschien aan andere apparatuur lag en heb ik ter controle al het randapparatuur losgekoppeld. Te weten: de HDMI en de evolution kit
Het probleem bleek zich echter voordoen en heb ik samsung gebeld om mijn televisie na te laten kijken.
Het bleek aan de printplaat te liggen en er moest een nieuwe ingezet worden, waarna ik, schrikt u niet, €343,34 moest betalen, omdat het net 3 weken buiten de garantie viel. U begrijpt dat dit na de aanschaf van deze twee dure producten een voor mij onbegrijpelijke service is.

Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van de televisie. Wettelijk gezien moet er een kosteloze oplossing komen.

Naar mijn weten heb ik altijd het recht op een goed product. Ook als ik geen garantie heb, of als de
garantieperiode is afgelopen. Een goed product betekent dat het product bij normaal
gebruik een bepaalde tijd mee gaat.

Hier is geen sprake van een schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik.
De service monteur, overigens zeer onvriendelijk, heeft hierover ook geen enkele uitspraak gedaan.

Zoals u al begrijpt kan ik me niet verenigen met deze betaling en ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

In afwachting op uw reactie
Met vriendelijke groeten,

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn geld vergoed krijg

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Bericht van Samsung

11 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij begrijpen uit uw klachtomschrijving dat u niet akkoord gaat met de prijsopgave voor een reparatie. Samsung biedt op televisies 2 jaar garantie, waarbij de aansprakelijkheid van Samsung Electronics (of het door Samsung erkend reparatiecentrum) is beperkt tot reparatie en/of vervanging van het product onder garantie. Onder de Samsung garantie vallen fabricagefouten gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum. Naast de fabrieksgarantie wordt de consument in Nederland ook beschermd door de Wet Consumentenkoop. Afhankelijk van de prijs en de kwaliteit van het product mag de consument uitgaan van een redelijke ‘gebruiksduurverwachting’. Binnen deze periode mag de winkelier, waarmee de consument een koopovereenkomst heeft gesloten, slechts een gedeelte van eventuele reparatiekosten in rekening brengen; dit afhankelijk van de ouderdom van het apparaat. Wij kunnen helaas uw verzoek niet honoreren. Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Jaime Samsung Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM