Klacht: Samsung S6 edge weer widget

op 03 juni 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op 16 mei 2016 kocht ik een nieuwe Samsung S6 edge bij Mediamarkt Son. Na 1 dag begon het ge-eikel. Om de zoveel seconde kreeg ik een bericht dat de weerwidget was gestopt. Heel vervelend, deze meldingen kwamen namelijk echt vaak. Uiteraard ben ik eerst zelf op onderzoek uitgegaan wat ik eraan kan doen, maar helaas kwam ik daar niet aan uit. Omdat ik niet eerder tijd had ben ik uiteindelijk vandaag naar de mediamarkt terug gegaan. Nadat ik had uitgelegd wat het probleem was met mijn telefoon, werd me gemeld dat het niet onder garantie viel, ik geen nieuw toestel kreeg en als hij opgestuurd werd, dan kreeg ik geen leentoestel. Omdat ik de telefoon niet verzekerd had. Hij zou vervangen worden als ik kon aantonen dat het om een technisch mankement in het toestel ging. Daarvoor moest ik bij de Samsung shop in de stad zijn. Daar zou een Samsung reparateur zitten en die kon dan melden dat de telefoon een technisch defect had. Vervolgens kon ik dan daarmee naar de mediamarkt in de stad gaan en hem daar omruilen/geld terug krijgen. Ik vond het een bijzondere werkwijze, maar ik ben ook maar een leek.

Eerlijk gezegd had ik toch echt andere plannen voor mijn zondagmiddag.
Terug naar huis gegaan, alle toebehoren van de telefoon incl doos gepakt en naar de stad gefietst. Bij de Samsung shop werd ik ook niet wijzer. Er was weinig aan te doen. Hopelijk kwam het goed bij een volgende software update. De widget uitzetten, verwijderen etc kan allemaal niet. Wat je er ook mee doet, de melding “weer is getopt” blijft verschijnen. En echt als je na elke 2 letters typen een melding krijgt van die widget dan gaat je irritatie factor heeeel groot worden.
De Samsung “engineer” adviseerde mij om bij Mediamarkt aan te geven dat ik een werkend toestel wil, want daar heb ik recht op. Omdat ik mijn toestel niet daar gekocht had, kon hij wat dat betreft niet veel voor me doen.

Nou op naar de Mediamarkt dan maar weer. Daar binnen gelopen, eerst maar weer richting het Samsung experience center gelopen. Daar zeiden ze gewoon, je hebt hem niet hier gekocht je moet bij Mediamarkt zijn. (Vreemd want in Son heb ik hem wel via de experience center gekocht) maar goed ik was inmiddels gewend aan het kastje en de muur. Op naar de 1ste verdieping. Daar werd ik te woord gestaan door een erg vriendelijke en behulpzame medewerker. (meneer Richardsen dacht ik). Hij vertelde me wel weer een ander verhaal, maar in ieder geval een verhaal wat erg normaal en aannemelijk klonk. Ik had binnen 7 dagen terug moeten komen om kosteloos een ander toestel te krijgen. Nu zou hij moeten worden opgestuurd en dat zou gewoon binnen de garantie vallen. Ik had ook recht op een leentoestel echter wel tegen een borg. Hij belde voor mij naar de service balie met de vraag of er nog een leen toestel was en stuurde me naar boven met een positief antwoord. Bij de servicebalie aangekomen werd ik geholpen door een op het oog vriendelijk meisje. Ik legde haar uit wat het probleem was, wederom. En ja ook enigszins geïrriteerd. Of zij er even naar mocht kijken, ik zei nog nou dat hoeft niet, ik ben er al mee naar de Samsung shop geweest en daar heeft de engineer geconstateerd dat dat ding echt niet naar behoren werkt. Nee zij had ook nog iemand die er veel verstand van had. Na 3 minuten kwam ze terug met de mededeling dat de andere weerwidget het wel deed. Alleen had ze geen andere widget gebruikt, maar 2 apps op mijn telefoon geïnstalleerd, zonder te vragen, die het weer laten zien. Ja natuurlijk werken die wel. Die zijn niet vooraf door Sanmsung op de telefoon gezet en kun je zelf verwijderen! Ik vertelde haar dat ik toch graag een fatsoenlijk werkend toestel wil en dat deze gerepareerd moet worden. Nou vooruit dan, maar dat zou volgens haar niet binnen de garantie vallen. Toen werd ik wat boos en vroeg haar of ik misschien een eenduidig antwoord kon krijgen, want elke keer krijg ik een ander verhaal. Ze vertelde me op een snauwende toon, nou dan krijgt u toch een eenduidig antwoord en stuur ik hem op. Dan ziet u wel hoe het zit met de reparatie. Ik zijn haar, denk maar niet dat ik 1cent aan reparatiekosten betaal. Voordat ze me ook maar vroeg of ik een Back-up van alles had wilde madam al mijn simkaart gaan verwijderen. Gelukkig kon ik haar nog tegen houden en wilde ik eerst een Back-up maken. Ik heb in de tussentijd even overlegd met een vriend en kwam tot de conclusie dat deze hele kwestie te idioot voor woorden is opgepakt. Omdat ik niet zo’n enorme techneut ben, heb ik de medewerkster gemeld dat ik eerst thuis rustig een Back-up maak en dan terug kom met het toestel ter reparatie.

Maar ik wil geen reparatie, ik wil een werkend toestel en dat mijn klacht naar behoren opgelost wordt. Is dit werkelijk waar hoe mediamarkt met haar klanten omgaat?

Ik ben tevreden met een telefoon die wel fatsoenlijk werkt. En als deze opgestuurd moet worden dat dat gebeurt met een leentoestel, reparatie zonder kosten voor mij is. Compensatie voor mijn irritatie en het heen en weer gestuur naar winkels. Excuses voor de incompetente en onbeschofte medewerkers.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RCrone