Klacht: samsung klanten contact ivm batterij probleem nexus i9250

op 23 januari 2014 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nexus I9250 laat mijn batterij niet volledig op. Afgelopen maandag een nieuwe originele batterij gekocht en probleem niet verholpen. Op facebook gevraagd hoe dit kan. oplossing vanuit facebook: backup maken en telefoon naar fabrieksinstellingen zetten. Nieuwe kabels proberen.

2e probleem: back up maken lukt niet, samsung kies en samsung kies 3 geprobeerd. telefoon wordt herkent door samsung pc maar krijgt geen verbinding met kies.

na melding op facebook, een chatgesprek waar de chatoperator niets meer van zich laat horen en uiteindelijk een servicemedewerker aan de telefoon die simpelweg doorverwijst naar een repaircenter. Met de mededeling erbij dat er onderzoekskosten bijkomen als het aan de klant ligt. Na doormopperen kreeg ik dan net te horen dat de nexus i9250 geen verbinding kan maken met kies…

bovendien gaf de helpdeskmw aan dat er problemen zijn na de laatste update. ik kan ook naar het servicecenter toe om de telefoon te laten controleren. ik heb geen auto. ik woon niet in de buurt. men weet dat er problemen zijn na de laatste update maar klakkeloos doorsturen en geen rekening houden met de klant. Ik was een zeer tevreden Samsung gebruiker (ik heb een samsung laptop, een tablet en telefoon en niet voor niets…)

een telefoon die het een dag uithoudt op de batterij bij normaal gebruik, graag garantie voor kosteloze reparatie als dat het probleem wel verhelpt. toestel is ca. 1,5 jaar oud, batterij is afgelopen maandag binnengekomen en dus gewoon nieuw, en origineel.

Bericht van Samsung

3 jaren geleden - Geachte laulau78, Wat vervelend om te horen dat u problemen ervaart met uw smartphone. Samsung biedt op de televisies 2 jaar garantie, waarbij de aansprakelijkheid van Samsung Electronics (of het door Samsung erkend reparatiecentrum) is beperkt tot reparatie en/of vervanging van het product onder garantie. Onder de Samsung garantie vallen fabricagefouten gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum, onder voorwaarde dat u een bewijs van aankoop kunt overleggen. Houdt u er rekening mee dat onderdelen onderhevig aan slijtage hier niet onder vallen. Mocht u een reparatieverzoek willen indienen, kunt u dat doen via uw verkoper of bij een van onze service punten: https://maps.google.nl/maps/ms?msid=207641788703218875004.0004da89f16a76bb1f3aa&msa=0&ll=52.032218,5.41626&spn=2.761114,7.13562. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Jaime Samsung Webcare

Reactie van de melder van de klacht laulau78

3 jaren geleden - Televisie? Het gaat over een telefoon. Samsung, kunt u mij hier aangeven welke onderdelen u bedoelt met "onderdelen onderhevig aan slijtage". Nogmaals: de batterij is afgelopen vervangen door een nieuw exemplaar, het toestel laadt de batterij echter niet op tot de volle 100%. Graag een volledig en éénduidig bericht voor ik mijn toestel inzend en met hoge reparatiekosten kom te zitten.

Bericht van Samsung

3 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw Ordel, Wij betreuren wat u op dit moment ervaart met uw smartphone. Voordat u langs gaat bij een van onze Mobile Service Punten of uw verkoper om uw toestel ter reparatie aan te bieden hebben wij nog enkele tips voor u wat u nog zou kunnen doen. Wij adviseren u om onderstaande stappen uit te voeren zodat vastgesteld kan word wat het euvel mogelijk is. • Toestel opstarten in (Veilige Modus). Opnieuw opstarten en het volume knop naar beneden ingedrukt houden terwijl je toestel opstart. Dit is om uit te sluiten of de door u omschreven klacht afkomstig is van de standaard geïnstalleerde applicaties, of door applicaties die u zelf op uw smartphone hebt geïnstalleerd. Bij het opstarten in de veilige modus zijn alleen de standaard voor geïnstalleerde apps toegankelijk, tot uw toestel opnieuw word opgestart. Zoals u eerder aangaf lukt het u niet om via KIES een back-up te maken van uw data. Heel vervelend dat dit niet lukt. Wij adviseren u hiervoor om KIES te verwijderen en opnieuw te installeren. De software voor KIES vindt u terug via onderstaande link. http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP indien dit lukt, adviseren wij u om een back-up te maken van uw data en uw toestel te resetten via Instellingen > Back-up maken en terugzetten > Standaard gegevens herstellen > Apparaat resetten. Wij horen graag van u als de bovenstaande stappen tot een positief resultaat hebben geleid. Met vriendelijke groeten, Imran Samsung WebCare

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door laulau78