Klacht: Samsung garantie op draagbare harde schijven door Seagate afgehandeld

op 18 juli 2012 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik kocht anderhalf jaar geleden een Samsung draagbare harde schijf zonder voeding (2.5 inch) Samsung produceert geen draagbare harde schijven meer en de garantie op de schijven wordt nu door Seagate afgehandeld.

Seagate stuurt mij ipv een andere Samsung schijf (ivm garantie) een Seagate schijf. Wegens geen voorraad meer van Samsung schijven, ze zijn op. Ik ben niet tevreden over deze Seagate schijf, er zit een gammele extra plug op.

Ik wil dezelfde Samsung schijf weer. Of een vergelijkbare (snelheid, betrouwbaarheid, formaat, gewicht, leeftijd, opslag capaciteit) van Samsung of een andere gerenommeerd merk. In overleg.
Seagate maakt geen schijven meer zonder dit plug systeem dus een andere Seagate schijf is geen oplossing.

Bericht van Samsung

5 jaren geleden - Beste Thekid1, Wij adviseren u om contact op te nemen met Seagate, daar onze HDD-divisie evenals de garantie-afwikkeling met betrekking tot onze harde schijven per december 2011 aan hen is overgedragen. Hierin kunnen wij u helaas niet verder van dienst zijn. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung WebCare www.samsungworld.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 20 juli 2012 om 12:51 geantwoord

Wij hebben de klant geadviseerd om contact op te nemen met Seagate voor reclamaties met betrekking tot Samsung harde schijven, daar onze HDD-divisie per december 2011 aan hen is overgedragen. Wij kunnen de klant daarom geen oplossing bieden.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Samsung beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht thekid1

5 jaren geleden - Ik heb allang contact met Seagate opgenomen maar die hebben geen Samsung schijven meer op voorraad. Ik heb een Samsung schijf gekocht, dus is Samsung verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie, niet Seagate.

Bericht van Samsung

5 jaren geleden - Beste Thekid1, Zoals reeds aangegeven, is de garantie-afwikkeling in december 2011 overgenomen door Seagate. Dit betekent dat Samsung hier niets meer mee te maken heeft. Om deze reden adviseren wij u om contact op te nemen met Seagate voor verdere afhandeling van de garantie. Dat zij niet meer over Samsung harde schijven beschikken, betreuren wij, echter worden deze niet meer door ons geproduceerd. Met vriendelijke groeten, Alex Samsung WebCare www.samsungworld.nl

Alle klachten die gemeld zijn door thekid1