Klacht: Rood staan

op 16 augustus 2017 over ING in de categorie Banken

3 maanden geleden informeerde mij iemand over kwartaal limiet, omdat ik op dat moment veel onverwachte kosten had was dat een ideaal plan.
Zo had ik wat meer lucht. Na 3 maanden moet je dan 24 uur lang positief staan. Dit was ook zeker geen probleem omdat ik loon kreeg + belasting geld. Ik had tegen mijn werk gezegd dat ik iets eerder loon wil krijgen omdat mijn loon normaal een week later word gestort. Dit was geen probleem, ook de belasting was geregeld.
Ik kreeg een x bedrag terug van de belasting, maar de belasting betaalde niet 1 keer het volledige bedrag naar me over maar in 4 a 5 keer! Ook mijn loon stond later op mijn rekening, omdat het overgemaakt was in het buitenland (wat een week duurt) inplaats van de volgende dag.

Al met al had ik makkelijk weer positief kunnen staan. Kijk maar naar de storting van de belasting op mijn rekening, dat het in 5 keer is gebeurd. Normaal krijg je teruggave van de belasting in mei/juni al! Dit had ik dan apart kunnen zetten. Maar door een fout kreeg ik het pas in juli.

Nu zit ik met me handen in het haar, want ik ging er vanuit dat ik na die 3 maanden weer opnieuw de 3 maanden kwartaal limiet kreeg.
Nu kan ik die niet meer aanvragen, volgens de melding die ik krijg op mijn scherm.

En ik snap uiteraard dat de regel is dat je na 3 maanden positief moet staan voor 24 uur! Dit wist ik daarom heb ik ook aan mijn werkgever gemeld of het salaris er eerder op kan staan plus daarbuiten wist ik ook dat ik geld van de belasting terug kreeg.

Ik zou super tevreden zijn als ik nu weer een kwartaal limiet kan aanvragen. Door gezondheid moet ik deze maand even een ruimer budget hebben.
En na dit kwartaal hoef ik niet weer opnieuw een limiet aan te vragen. Het gaat maar voor 1 keer nog.
Desnoods maken we een regeling dat wanneer het weer niet positief is, de kwartaal limiet wordt geblokkeerd. En dat ik dan in de toekomst niet meet rood kan staan.
Maar het helpt mij zo erg als ik weer de kwartaal limiet opnieuw kan aanvragen!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 16 augustus 2017 om 14:15 geantwoord

Hoi Denise,

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

Bericht van ING

1 maand geleden - Hoi Denise, Ai, wat ontzettend balen :( Ik begrijp dat je hierdoor in een lastige positie komt, waar je zelf weinig invloed op hebt gehad. Hoe spijtig ook, ik kan hier geen uitzondering voor maken. De harde voorwaarde is namelijk dat je één keer in de drie maanden positief staat. Dat kan ik inderdaad niet omzeilen. Wel mag je na 3 maanden een nieuw verzoek doen. Ik hoop dat je een andere oplossing kunt vinden en wens je alle goeds wat betreft je gezondheid. Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door Dcmbr