Klacht: Rolstoeltoegankelijk maar niet heus!

op 12 juli 2016 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Netjes belden wij met het contact nummer van 1 euro. Om te vragen of er een rolstoeltoegankelijk huisje beschikbaar was voor 8 tot 10 juli in de huttenheugte. Dat wil zeggen dat je overal met de rolstoel binnen kan, dus ook de badkamer en toilet. Dat kon maar dan moesten we wel een 4 persoons huisje nemen. Extra kosten dus aangezien we met 2 personen waren. Ook hebben we gevraagd naar de mogelijkheden in het zwembad. Het zwembad was toegankelijk, en er waren genoeg baden om in te kunnen als rolstoel gebruiker.
Daar aangekomen bleek een gewoon huisje aan ons toegewezen te zijn, met een hoge drempel voor de deur waar een elektrische rolstoel nooit over kan. Ook was het een badkamer met bad en laag toilet waar je echt geen rolstoel bij kon krijgen. Dus naar de receptie om te vragen naar de mogelijkheden. Daar deden ze erg hun best, eerst een ander huisje mogen zien, wat ook niet geschikt was, daarna een huisje toegewezen gekregen op het parc sandur 20 minuten verderop. Eer dat we bij dat huisje waren was het al een paar uur later. Heel onze avond was weg Door dit geregel! Wat we eigenlijk in het zwembad wilden besteden.

Het huisje daar was prima, maar moesten we wel op en neer rijden om naar het zwembad op de huttenheugte te gaan. Want daar zijn warmere bubelbaden.
Maar ook het zwembad is behalve dat je er goed binnen kan, verder geheel niet aangepast voor mindervaliden. Er is geen inloop in de baden of geen zwembadlift, overal zijn trappen. Dus als je dat niet kan kan je niets daar. De persoon aan de telefoon heeft dus duidelijk geen verstand van zulke zaken en had niet zomaar mogen zeggen dat het allemaal goed mogelijk was.
Ik ben diep teleurgesteld in centerparcs en vind het sonde van ons weekend en geld. Want hadden we dit geweten dan hadden we niet gekomen, maar een geschiktere locatie gezocht!

Eigenlijk zouden ze met wat kleine aanpassingen kunnen zorgen dat een grote groep van ouderen tot mindervaliden wel van alles gebruik kunnen maken.
Maar ja idealen los gelaten, ik denk dat het sowieso terecht is dat we ons geld gedeeltelijk terug krijgen, al is het maar het verschil van de 4 persoons tov de 2 persoons huisjes, en ook de eerste avond, die geheel weg was zou een vergoeding moeten krijgen.

Het personeel van het call center zou beter op de hoogte moeten zijn van de situatie per park

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 12 juli 2016 om 13:40 geantwoord

Heeft op 12 juli 2016 om 13:49 geantwoord

Het is een leuk gebaar, maar zolang er niks veranderd aan de voorzieningen is het niet fijn om nogmaals te komen helaas. Of er moet een park zijn waar wel veel meer mogelijk is voor mindervaliden. Dat staat nergens op de website. Bellen kan ook niet omdat het antwoord niet klopt.
Dus helaas word het geen centerparcs meer. Of gaat het de komende 3jaar veranderen?
Toch bedankt voor het gebaar.

Alle klachten die gemeld zijn door D.Bauwens