Klacht: Rits van dure, leren broek na een jaar onvervangbaar. Bijenkorf doet niets!

op 11 mei 2016 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Ruim een jaar geleden kocht ik een leren broek voor honderden euro’s van Maje bij de Bijenkorf. In de broek zitten twee ritsen met zwarte tanden. Een van de ritsen is stuk en nergens is een vervangbare rits te krijgen. De firma Maje heeft dezelfde rits niet meer. De kleermaker van de Bijenkorf en geen enkele andere kleermaker, die ik benaderd heb, ziet een mogelijkheid.
De Bijenkorf zelf stuurt e-mails alsof ze mijn klacht niet begrijpen en weigeren iets te doen. Mijn broek ligt al meer dan een maand bij de Bijenkorf.

Als er een passende oplossing voor de broek komt of een andere oplossing. Een onbruikbare broek die zo duur was, is niet acceptabel.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 12 mei 2016 om 10:02 geantwoord

De broek is ongeveer 1,5 jaar geleden aangeschaft bij de Bijenkorf.
De rits, die aan de zijkant zat, is er uitgeknipt door de huisarts van de klant.
Er gold geen garantie meer op deze broek.
Er is geprobeerd om er via de leverancier een nieuwe rits in te laten zetten, maar de beschikbare grijze rits is afgekeurd door de klant.
Dit alles betekent dat wij de broek ongerepareerd terug hebben moeten sturen naar de klant. Klant hier per e-mail van op de hoogte gesteld.

Heeft op 12 mei 2016 om 13:25 geantwoord

De klacht betreft niet de kosten maar het feit dat er geen rits meer te krijgen is. Er is mij geen andere rits aangeboden. De eventuele andere rits dient niet grijs te zijn maar minimaal zwart desnoods met anders gekleurde tanden en dan dubbelzijdig vervangen. De broek is ook nog steeds niet retour. Gisteren nog met de Bijenkorf gesproken. Er is nog niets opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door DebbydH