Klacht: Rijgedrag buschauffeur tijdens transfer van hotel naar luchthaven.

op 12 augustus 2017 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Wij hadden bij Kras een 12-daagse rondreis op Sicilië en Eolische eilanden geboekt met een verlenging van 3 dagen in Hotel Corallo in Toarmina. Van 17-07 t/m 31-07-2017 (EZ 62213 met reserveringsnummer 2953236)
De rondreis is perfect verlopen met reisleidster Rita en bus chauffeur Guiseppe. De groep die de rondreis had gemaakt telde 25 personen. Van de 25 personen hadden er 11 een verlenging van 3 dagen waarvan 9 personen in Hotel Corallo in Toarmina en 2 personen in Hotel Delle Palme in Letojanni. Aan het einde van de 3 daagse verlenging (op 31-07-2017) werden wij keurig op tijd om 7.30 uur opgehaald bij Hotel Corallo in Toarmina door een kleine bus met chauffeur. De2 personen uit Hotel Delle Palme hadden toen al in de bus moeten zitten. De uitleg van de chauffeur was dat het makkelijker was om eerst de mensen bij Corallo op te halen en daarna de 2 personen bij Della Palme. De chauffeur had echter al om 7.15 uur bij Delle Palme moeten zijn en was nu dus veel te laat bij Delle Palme. De personen in Delle Palme hadden inmiddels al een taxi gebeld maar zijn uiteindelijk nog wel met onze bus meegegaan naar de luchthaven van Catania.
De rit van Hotel Corallo naar Hotel Delle Palme was een dodemansrit!!!
Tijdens deze rit reed de chauffeur onverantwoordelijk met gevaar voor eigen leven en het leven van de 9 personen in de bus uit Hotel Corallo. Voorbeelden zijn: inhalen voor een onoverzichtelijke bocht; met meer dan de dubbele toegestane snelheid door het centrum rijden, mensen die fout parkeerde en/of de doorgang vertraagde werden uitgescholden als zijnde aso’s, enz.
Bij Hotel Delle Palme is deze chauffeur door ons nadrukkelijk op zijn wangedrag en rijstijl gewezen, hetgeen door de chauffeur niet in dank werd afgenomen. Hierna is de transfer naar de luchthaven redelijk verlopen. Foto’s van bus en chauffeur zijn bijgevoegd.

Voor ons zou het probleem opgelost zijn wanneer deze chauffeur, deze verantwoordelijke werkzaamheden niet meer mag uitvoeren. Niet meer bij dit huidige bedrijf(Noemaviaggi) maar ook in de toekomst niet meer bij een ander bedrijf

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kras over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 20 september 2017 om 15:03 geantwoord