Klacht: retourpakket verstuurd met verzendingbewijs maar geen refund gekregen

Libella op 14 oktober 2020 over AliExpress in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 30-08-2020 heb ik laarzen besteld bij AliExpress 3005496427780157, ik heb deze laarzen met een defect ontvangen en ben een geschil gestart met AliExpress op 14 september. Op 18 september heb ik een retourlabel van AliExpress gekregen voor DHP Parcel en op 18 september heb ik het retourpakket gebracht naar DHL service point in en heb een Track en Trace code van DHL. AliExpress zegt dat ze hebben het pakket niet op tijd gekregen ( moet binnen 14 dagen) en kan traceren tot sorteercentrum in Nederland daarom AliExpress geschil hebben gesloten met terugbetaling 00,00 euro. Na meerdere contacten met DHL krijg ik een antwoord: het is nu tussen AliExpress en DHL en AliExpress moet onderzoek starten voor dit retourpakket. Maar AliExpress wil geen onderzoek starten, zij zeggen dat zij deze service niet doen, ze zijn alleen platform en AliExpress stuurt me naar DHL voor bewijs te vragen dat deze pakket was afgeleverd. Ik kan deze onderzoek niet starten omdat ik geen account bij DHL heb. De retourlabel was gemaakt door AliExpress dus AliExpress de verzender. AliExpress heeft bij DHL special support, een vast team wat voor hen klaar staat om dergelijke onderzoeken op te starten! Maar zij willen dat gewoon niet!!! Elke keer zeggen zij “NEE”. Het bevreemd mij enorm. Zij moet toch deze onderzoek voor klanten doen! Natuurlijk het is zo makkelijk voor AliExpress “niet gekregen – geen geld terug” en niks verder doen! Nu ben ik mijn geld kwijt! Wat is dat voor service van AliExpress?!

Ik ben tevreden als ik mij geld terug krijg voor mijn retour met verzendingbewijs

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over AliExpress

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over AliExpress nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Libella