Klacht: retourkosten zijn niet vermeld op de retourbon

op 30 november 2016 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Volgens Bonprix retourbon:

Kies uit 2 retourneermogelijkheden:
– Afgeven bij een PostNL afhaalpunt (met retouretiket van bonprix)
– Plak het retouretiket van bonprix op de verpakking over je eigen adres. Het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt vind je hier.

Of

Thuis laten ophalen door PostNL (zonder retouretiket van bonprix)
Maak hiervoor een afspraak via “Mijn retouren” in Mijn bonprix of bel onze klantenservice op 0900-1903 (€0,60/gesprek).

Waar staat dat ik zelf de retour kan regelen als ik liever zelf de kosten betalen voor het retourneren zou willen betalen ipv. gebruik te maken van de door Bonprix aangeboden retourservice?

Hun retourbeleid is misleidend en niet transparant en kan voor de klant duurder uitvallen dan de werkelijke retourkosten.

Ik wil een mogelijkheid om zelf te beslissen hoe ik mijn bestelling retour zend en niet gebruiken van jullie dure retourservice.
Ik wil ook weten waarom er nergens o de retourbon staat welke retourkosten door bonprix word ingehouden van mijn betaalde bedrag?

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 01 december 2016 om 09:31 geantwoord

Beste Vitaza,

Wij hebben een samenwerkingsverband met PostNL. U kunt deze informatie terugvinden op de service-pagina's van onze website. Het is aan te raden wanneer u via internet bestelt om altijd de algemene voorwaarden vooraf door te lezen zodat u niet voor een verassing komt te staan. Wanneer u een bestelling bij ons plaatst, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Het team van bonprix

Heeft op 01 december 2016 om 12:14 geantwoord

Ik heb de voorwaarden goed gelezen, en daarin staat:

[Om het retourneren zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken, adviseren we je gebruik te maken van onze betrouwbare en comfortabele retourservice (PostNL afhaalpunt of afhaalservice). Het staat je vanzelfsprekend vrij om van een andere pakketdienst gebruik te maken. De kosten hiervoor zijn dan wel voor je eigen rekening.

Bestelling compleet retourneren
Als je je complete bestelling terugstuurt, vervallen de bij de bestelling berekende verzendkosten. In dit geval berekenen we echter wanneer je gebruik maakt van onze retourservice € 4,95. ]

Er staat ALS, WANNEER en AANBEVOLEN, er staat nergens dat het gebruik van jullie retour service VERPLICHT is.

Ik wil mijn bestelling via een zelf gekozen transportbedrijf retour sturen en GEEN gebruik maken van jullie GEADVISEERDE retourservice via PostNL.

Bericht van Bonprix

5 dagen geleden - Uw klacht werd reeds beantwoord via thuiswinkel. Ik sluit zodoende uw klacht hierbij af.

Alle klachten die gemeld zijn door vitaza