Klacht: Retouren niet zichtbaar en laat terug gestort

op 04 juni 2018 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

In verband met diefstal van mijn bankpassen heb ik gebruik gemaakt van Klarna (achteraf betaling) bij een online shop. Ik had 4 artikelen besteld en 3 geretourneerd. Na de retour kreeg ik van 1 van de artikelen direct het bedrag geretourneerd 29-5). Maar tegelijkertijd is mijn factuur on hold gezet, terwijl die al volledig was voldaan. Van de andere 2 retouren heb ik nog steeds geen reactie (4-6), ook na chat en telefonisch contact.
Op de Klarna website wordt alleen het bedrag weergegeven dat overblijft na retouren, en niet een overzicht met specificatie: voldaan, retour etc.

Wanneer Klarna overzichtelijker en helderder communiceert op de persoonlijke pagina uit welke transacties eea bestaat: Totaal bedrag, Reeds voldaan, eventuele retouren, en nog openstaand.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 04 juni 2018 om 12:45 geantwoord

Beste Y. van de Steeg,

We hebben uw bericht in goede orde ontvangen en willen u graag via deze weg antwoord geven.

Als een factuur gepauzeerd is dan zijn de factuurspecificaties inderdaad niet in te zien. De specificaties kunnen bij gepauzeerde facturen namelijk onjuist zijn en we willen natuurlijk niets tonen dat verkeerde of verouderde informatie kan bevatten.

Ik heb onze financiële afdeling onmiddellijk op de hoogte gebracht zodat ook de andere twee artikelen zo snel mogelijk worden terugbetaald. Dit zou sowieso al automatisch gebeuren, maar hiermee wil ik er natuurlijk wat meer vaart achter zetten.

We zullen met betrekking tot de terugbetalingen ook nog een e-mail ter bevestiging sturen.

Een prettige dag toegewenst.

Groet, Brian

Alle klachten die gemeld zijn door YvdS