Klacht: Retour

Gwiazdka op 06 juli 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij doen niet moeilijk – is de motto van Ikea. …maar als ons te moeilijk wordt dan trekken we onze handen er vanaf – zou achteraan moeten staan….

Vorige week waren we druk bezig om onze nieuwe interieur uit te zoeken en wij gingen naar een vestiging om alles van dichtbij te bekijken. Toen de definitieve beslissing is genomen begonnen wij aan onze online bestelling. Alles netjes in de winkelwagen geplaatst en tot onze verbazing, bij de poging tot betalen verdween de belangrijkste product uit de winkelwagen – DE BANK. Bleek niet meer online beschikbaar te zijn, wel in de vestiging met zeer beperkte voorraad. Eerste grote teleurstelling. Maar stil hebben wij niet gezeten. Afgelopen vrijdag zijn we naar de vestiging gegaan en vol met stress, spanning en door de tijd gebrek hebben wij een hoekbank genomen ipv hoek- slaapbank (beide banken zijn exact zelfde, alleen de slaapbank heeft een ekstra slaapgedeelte die zit in een aparte doos. Sowieso een rare situatie, want alle andere onderdelen zoals kussens, matrassen, hoezen etc zijn niet gebundeld als een product en moeten apart aangeschaft worden). ’s Avonds pas, bij het opbouwen hebben wij onze fout ontdekt. Zaterdag met klantenservice gebeld. Ga naar de vestiging, je moet natuurlijk bijbetalen en dan krijg jij missende slaapbank gedeelte mee. Prima! Ik stapte meteen in de auto om dat ding op te halen. En toen een volgende klap. Wij kunnen niet een onderdeel uit het complete product halen om los te verkopen. Breng de bank terug, dan gaan we ruilen. Nou, in mijn logica, als jij een slaapgedeelte weghaalt uit een slaapbank, je kunt hem alsnog verkopen gewoon als een hoekbank.
Omdat de bank al opgebouwd stond, wat was al niet te gemakkelijk, hebben wij besloten om maandag (vandaag) alsnog naar een vestiging te gaan. Deze keer met de dozen van de bank die we vrijdag hebben aangeschaft. Ons meest logische oplossing was om de hoekslaapbank aan te schaffen, inhoud van de eerste 2 dozen omleggen in de dozen van een hoekbank en zo retour aan te bieden, als een miskoop van vrijdag. Ik benadruk – inhoud van de dozen is EXACT zelfde. Enige verschil maakt de derde doos met slaapgedeelte erin. En raad eens! Wij moeten onze bank afbreken omdat er een andere sticker is opgeplakt. Sowieso beleid van Ikea is ook dat je je spullen zonder verpakking retour mag aanbieden, dan worden ze gebruikt als een toonproduct. Dit wilden ze ook niet doen

Iets te verzinnen zodat wij, zonder dat we de bank af moeten breken, en dat wij de slaapgedeelte gaan behouden, toch retour kunnen aanbieden en ons geld terug te ontvangen. Een leuke attentie voor verloren tijd, en hele hoop stress en gedoe is altijd welkom

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gwiazdka