Klacht: Rekening geblokkeerd en geen geld om van te leven.

op 29 september 2016 over Rabobank in de categorie Banken

Na ruim 10 maanden dakloos te zijn geweest door omstandigheden ben ik sinds een aantal dagen weer thuis. Mijn bank, de Rabobank, besloot dat mijn bankrekening met roodstand gevorderd en geblokkeerd zou worden, heeft hier tal van brieven over gestuurd en ook e-mails. Helaas was mijn situatie zo ernstig dat er geen enkele, echt geen enkele mogelijkheid bestond om post te lezen of om uberhaupt post te ontvangen of e-mail te beantwoorden. Omdat de Rabobank geen antwoord kreeg van mij is alles doorgezet naar een deurwaarder.

Nu is de situatie zo dat ik weer woonruimte heb, inkomen heb geregeld en uitzicht heb op een baan. Ik moet hierbij gebruik kunnen maken van de inkomsten die binnenkomen op de bankrekening. Ook zijn er al inkomsten gestort op de desbetreffende rekening.

Rabobank heeft in de periode dat ik dakloos was alle kosten uit handen gegeven aan een deurwaarder. Ik snap dat zij dit doen.
Na telefonisch contact met de Rabobank te Assen, kreeg ik te horen dat mijn bankrekening en inkomen gewoon bevroren blijven. Zelfs na uitleg van mijn situatie en dat er gewoon inkomen gestort wordt op de rekening. Ik kreeg de mededeling dat ik maar met de deurwaarder moest bellen. Prima, ik heb dus gebeld met de deurwaarder. Ik kreeg daar te horen dat ik contact met de Rabobank moest openen voor verdere details. Dit heb ik netjes gedaan en kreeg wederom te horen dat ik bij de deurwaarder moest zijn. Ik word dus van een kluitje in het riet gestuurd, kan geen eten kopen en mijn lasten niet betalen, ik kan mijn leven dus totaal niet vormgeven omdat de Rabobank mijn rekening pertinent weigert te deblokkeren.

Gewenste oplossing: rekening deblokkeren, excuses van de Rabobank voor het onbeschofte gedrag en wellicht een cursusje ''Empathie en hoe hoe om te gaan met klanten'' voor de medewerkers.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rabobank

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rabobank nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Raijmakers.