Klacht: REKENING GEBLOKKEERD?

op 29 juli 2016 over ING in de categorie Banken

Vandaag 29-07-2016 was ik weer eens gaan kijken of ik mijn geld al ontvangen had en ja hoor dat was zo. Dus ik probeerde even beltegoed te kopen maar er stond een X met Van deze rekening kan geen geld bij of af worden geschreven. Omdat hij geblokkeerd was. Dus ik vond het maar raar en contacteerde de webhulp en vroeg waarom hij geblokkeerd was. Hier heeft een medewerker mij verteld dat ik geblokkeerd ben omdat er fraude is gepleegd blijkbaar.Nu is dit niet het geval aangezien het geld wat ik verdien afkomstig is van andere mensen die online waardevolle spullen kopen op verschillede spellen, en oplichten kan ik niet aangezien ik eerst de spullen geef en daarna pas het geld ontvang.

Nu zij het af en toe redelijk grote bedragen en kan ik enigzins begrijpen dat ze mij ervan verdenken maar waar ik een vermoeden van heb is dat het geld wat op mijn rekening opgelicht geld is, ik denk dat degene waar ik mijn spullen aan verkoop, eerst mensen oplicht en dan mijn rekeningnummer opgeeft..

Hoe dan ook is het niet mijn schuld en ik ben mijn waardevolle spullen kwijt en wil gewoon mijn geld..

Ik ben 17 jaar en kan echt geen geblokkeerde rekening hebben.

Wanneer ik gedeblokkeerd word.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 01 augustus 2016 om 09:46 geantwoord

Beste Soufiane,

Wat ontzettend vervelend dat je rekening geblokkeerd is! Ik kan me voorstellen dat je graag bezwaar wilt maken, wanneer dit onterecht is.

Ik heb even voor je geïnformeerd bij onze afdeling Fraude. Zij geven aan dat er een brief naar je onderweg is met een toelichting. In deze brief staat aangegeven hoe je bezwaar kunt aantekenen.

Ik wil je daarom vragen om deze brief af te wachten.

Vriendelijke groet,

Hilde
ING Webcare

Heeft op 01 augustus 2016 om 12:02 geantwoord

Sorry, maar het enige wat ik kan doen is een bezwaar aantekenen?
Dat gaat mooi niet gebeuren, deze praktijken niet in mijn straatje.
Alleen omdat ik een consument ben van ING's service betekend niet dat jullie mij de wet gaan voorlezen. Ik ben in deze situatie het slachtoffer en niet de dader.
Ik ben het niet eens met deze oplossing!
Ik ga zeker ook langs jullie op het kantoor om verhaal te halen!

Bericht van ING

5 maanden geleden - Beste Soufiane, Ik begrijp je reactie. In de brief die naar je onderweg is, staat vermeld hoe je ons kunt laten weten wat de werkelijke situatie is. Tevens vind je in de brief een telefoonnummer waar je terecht kunt. Natuurlijk nemen we je bezwaar serieus en helpen we je graag wanneer je juist slachtoffer bent. Alleen is het geen goed plan om inhoudelijk op de zaak in te gaan op dit openbare platform. Vandaar dat ik het nu wat algemeen houd. Het heeft overigens niet zoveel zin om op het kantoor langs te komen. Jouw rekening is in behandeling bij onze afdeling Fraude op het hoofdkantoor. op het ING kantoor hebben ze deze informatie beperkt inzichtelijk. Daarom raad ik je aan om onze brief met contactgegevens van de afdeling Fraude even af te wachten. Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door HulpGevraagd-S