Klacht: Rekening al 3 weken geblokkeerd

op 31 maart 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Beste ABN AMRO,

Via telefonisch contact met de klantenservice heb ik begrepen dat mijn rekening sinds 9 maart 2020 geblokkeerd is in verband met een onderzoek naar misbruik van de rekening.
Ik heb sindsdien 2 keer de klantenservice opgebeld en aangegeven dat ik momenteel in Italië verblijf en het land niet kan verlaten in verband met de Corona crisis. Ook heb ik aangegeven dat mijn rekening het enige betaalmiddel is dat ik ter beschikking heb. Nu ik al 3 weken leef van de €95 cash die ik nog had en verder geen financiële middelen tot mijn beschikking heb wil ik u vragen of hier op enige mogelijke manier een urgente zaak van gemaakt kan worden. Het post adres is een familielid die mij op de hoogte kan houden maar er is tot op heden enkel een brief ontvangen dat een automatische incasso niet heeft kunnen plaatsvinden. Ik ben al bijna 22 jaar klant en heb nooit een probleem gehad met de bank maar ik hoop dat u zich kan voorstellen dat ik uitermate teleurgesteld ben met dit verloop.

Het zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de reden van de blokkade en de stappen die ik kan volgen deze blokkade op te heffen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

6 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik kan me voorstellen dat je juist nu graag bij jouw geld zou willen komen. Maar zolang er onderzoek wordt gedaan, kan de rekening niet gedeblokkeerd worden. Zodra daar meer over bekend is, zul je per post op de hoogte gehouden worden. Mijn collega's werken wel zo snel als mogelijk om je te laten weten wat er verder gaat gebeuren.Ik kan me voorstellen dat je daardoor nu in een wat lastigere situatie verkeert. Is het mogelijk dat je bijvoorbeeld de komende tijd gebruik maakt van een andere rekening? Of dat mensen geld naar je overboeken of naar mensen om je heen? Het is ook mogelijk om geld over te boeken en vervolgens contant op te halen bij een Western Union kantoor, maar durf je niet te zeggen of dat met de huidige situatie in Italië het nu mogelijk is om daarheen te gaan. Maar dit lijken me tijdelijk even de beste opties.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

5 maanden geleden - Best Eilis,Wat ik niet begrijp is dat, zonder enige vorm van communicatie, ABN AMRO mijn rekening voor langere tijd blokkeert zonder daarvan een geldige reden op te geven. Ik heb begrepen dat jullie afgelopen jaar een boete hebben gekregen omdat jullie niet genoeg aandacht zouden besteden aan het opsporen van misbruik met rekeningen. Ik heb het idee hier nu de dupe van te zijn, omdat ik zeker weet dat ik al mijn bankzaken op een eerlijke manier uitvoer. Ik ben het vertrouwen in de bank hierdoor verloren en zal uitkijken naar een andere bank nadat dit probleem is opgelost. Het feit dat er alleen communicatie per post mogelijk is, in een digitaal tijdperk, in combinatie met het niet mogenkunnen melden van de redenen van de blokkering, kan ik enkel concluderen dat jullie niet de kant van jullie klanten kiezen maar deze veroordelen door de rekening te blokkeren nog voordat er feiten bewezen zijn of naar informatie is gevraagd. Erg teleurstellend, helemaal in mijn situatie nu.Jeroen

Bericht van ABN AMRO

5 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik snap dat je snel weer over jouw rekening wilt kunnen beschikken. Het onderzoek loopt op dit moment. Alle communicatie verloopt per post. We versturen de brieven naar het adres welke bij ons bekend is. Wacht het lopende onderzoek af. Jammer om te horen dat je hierdoor het vertrouwen in ons als bank verloren hebt.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

5 maanden geleden - Inmiddels zitten we nu op 4 weken en 2 dagen. Geen nieuwe informatie ontvangen, niet per post, niet per mail, en nog steeds zonder geld en zonder duidelijkheid. Ongelooflijk dat dit wettelijk zo lang mag en kan duren.

Bericht van ABN AMRO

5 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik begrijp dat dit lang duurt. Juist vanuit veiligheidsoverwegingen die vanuit wet- en regelgeving volgen, zijn wij als bank verplicht om zorgvuldig onderzoek te doen. Hoewel ik je graag verder help, moet ik je toch vragen om de uitslag van het onderzoek af te wachten. Deze volgt zo spoedig mogelijk.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

5 maanden geleden - Best ABN,We zijn inmiddels 6 weken verder in totaal. Geen bericht ontvangen, geen aanvullende informatie gevraagd. Geduld begint een beetje op te raken. Ik heb een eigen bedrijf en kan geen betalingen ontvangen en verzenden. Hebben jullie enig idee wat de impact is van een onderzoek dat 6 weken duurt? Ik betaal netjes mijn belastingen en ontvang al jaren betalingen van over de hele wereld op mijn rekening. Nooit een probleem geweest, maar ineens nadat ABN vorig jaar op de vingers is getikt door de overheid ben ik de dupe van jullie louche praktijken. Hoelang mag zo’n onderzoek maximaal duren volgens de wet en regelgeving? Graag zo spoedig mogelijk meer nieuws over mijn rekening en geld. Dank

Bericht van ABN AMRO

5 maanden geleden - Beste Jeroen,Wat balen om te lezen dat je nog steeds niets hebt vernomen. Daarom heb ik contact gezocht met de betreffende afdeling.Mijn collega vertelde dat ook zij helaas vertraging oplopen in deze bijzondere tijd. Excuses hiervoor. Jouw dossier wordt door die vertraging uiterlijk deze week in behandeling genomen. Ze zijn ook afhankelijk van informatievoorziening door derde partijen, ook dit kan helaas voor vertraging zorgen.Verder kan ik inhoudelijk helaas niets met je delen, omdat het onderzoek nog loopt en je hierover per post op de hoogte wordt gebracht door de betreffende afdeling.Daarnaast geef je aan dat je nergens de dupe van wil worden als je je zaken altijd goed op orde hebt gehad. Dat snap ik zeker. Het is ook geen geval van klanten pesten, maar eigenlijk het werk dat we deden nog beter en secuurder uitvoeren. Zo houden we de bankzaken veilig.Je kan er daarom voor kiezen de klacht hier zolang open te houden als je dat nodig vindt.Als we niets van je vernemen, dan vragen we je over twee weken of je al wat hebt gehoord. Zo kunnen we van beide kanten de voortgang in de gaten houden.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

4 maanden geleden - Dag Ellis, het is inmiddels als 8 weken sinds de blokkade en heb nog niets vernomen vanuit de bank behalve brieven dat periodieke overboekingen niet kunnen worden voltooid ivm blokkade. ICS heeft mijn credit card betaling uitgesteld tot 1 mei maar ook hiermee kom ik nu in de problemen. Ik vind 8 weken echt belachelijk lang en kom in hele grote problemen terecht mocht dit nog langer duren. Alsjeblieft kom met een oplossing. Groeten, Jeroen

Bericht van ABN AMRO

4 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik heb contact gehad met onze veiligheidsafdeling hierover. Ik begrijp van hen dat er inderdaad nog geen correspondentie verstuurd is, vanwege de enorme drukte op deze afdeling momenteel. Ook kunnen zij geen exacte termijn geven waarbinnen je deze wel mag verwachten. Mijn collega’s gaven aan dat zij dit zo spoedig mogelijk op zullen pakken. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op zit te wachten, helaas heb ik geen andere mogelijkheid dan je nog steeds te vragen dit af te wachten.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

4 maanden geleden - Dag Ellis, ik vind dit echt geen stijl. Volgende week is het precies 10 weken en zal ik naar de media stappen.Geen woorden voor deze situatie, helemaal nu.Groeten, Jeroen

Bericht van ABN AMRO

4 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik snap dat je gefrustreerd raakt van het lange wachten. Maandag is Eilis er weer en dan gaat ze de status hiervan checken. We komen hier maandag bij je op terug.Met vriendelijke groet,Janwalter ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

4 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik heb wederom contact gehad met onze veiligheidsafdeling. Zij verwachten het dossier deze week te behandelen. Ik hou het in de gaten!Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

4 maanden geleden - Beste Jeroen,Ik heb vandaag te horen gekregen dat het dossier afgehandeld is. Er wordt hierover een brief naar je gestuurd met toelichting en uitleg over verdere stappen. Het kan wel een aantal werkdagen duren voordat deze binnenkomt.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

4 maanden geleden - Dag Eilis,Dankjewel voor de update. Ik ben benieuwd!

Bericht van ABN AMRO

4 maanden geleden - Beste Jeroen,Alsjeblieft, laat je weten zodra je het binnen hebt? Dan weten wij ook dat het in goede orde is aangekomen.Met vriendelijke groet,Eilis ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jeroen.geblokkeerde.rekening

4 maanden geleden - Dag Eilis, brief is vandaag ontvangen. Ik heb al telefonisch co tact gehad hierover en ga in beroep tegen de uitspraak. Het probleem in zijn geheel is hierdoor niet opgelost maar bedankt in ieder geval voor de correspondentie. Van mij mag deze klacht als opgelost beschouwt worden op klacht.nl groeten, Jeroen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 28 mei 2020 om 11:11 geantwoord

Naar aanleiding van deze klacht hebben wij contact opgenomen met de afdeling binnen de bank die dit dossier in behandeling heeft. Vanwege het onderzoek en de drukte op deze afdeling heeft het enige tijd geduurd voordat de brief verstuurd kon worden. Op verzoek van de klant sluiten wij hierbij de klacht op deze site.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen.geblokkeerde.rekening