Klacht: Reisverzekering keer niet uit

op 24 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

op maandag 16 oktober zouden wij op vakantie gaan naar dublin.
een paar dagen voor vertrek kwam het nieuws naar buiten dat orkaan ophelia op ierland af komt.
wij hebben hier contact over gehad met ing wat de mogelijkheden waren om te annuleren het antwoord was zolang de vliegmaatschappij niet annuleert kunnen wij ook niks doen.

een paar uur voor vertrek was het dan zover. de vliegmaatschappij cancelde de vlucht en vergoed de kosten van de tickets.

wat dus overblijft zijn de gemaakte kosten voor parkeren, openbaar vervoer pas, no show 1e hotel nacht en geboekte excursies.

hierover heb ik contact gehad met ing reisverzekeringen. het antwoord: wij kunnen niks voor u doen want alleen u vlucht ging niet u had gewoon in het hotel kunnen slapen.

dit vind ik nogal een vreemd antwoord aangezien mijn partner wel netjes de helft van de kosten vergoed heeft gekregen van zijn reisverzekering.

graag zou ik de gemaakte kosten alsnog vergoed krijgen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

3 jaren geleden - Beste Esmee, Het spijt me te lezen dat jullie vakantie niet helemaal van start ging zoals gepland. Ik wil graag voor jou informeren bij de afdeling Verzekeren wat de achtergrond van deze afwijzing is. Wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is, is het punt van vertrek. Betrof of het jullie vlucht vanuit Nederland naar Dublin die geannuleerd was of verbleven jullie op dat moment al elders in Ierland/Engeland? Met vriendelijke groet, Julita ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht esmeeschuijt

3 jaren geleden - Hallo, Het gaat om de heenvlucht van Brussel naar Dublin op maandag 16 oktober. Deze vlucht werd gecanceld waardoor wij niet in Dublin konden komen. Esmee

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 oktober 2017 om 17:41 geantwoord

Dag Esmee,

Ik heb jouw klacht opnieuw voorgelegd bij de afdeling Schadeverzekeringen. De terugkoppeling die ik hierover heb ontvangen is dat jouw claim afgewezen is op basis van artikel 27.1.8.

Dit artikel schrijft: Schade aan het verblijf op de reisbestemming van u of de verzekerde, waardoor dit niet meer bewoonbaar is en geen gelijkwaardige huisvesting te plaatse kan worden geboden.

Omdat het verblijf nog wel intact/toegankelijk is dit geen gedekte gebeurtenis en vindt er helaas geen vergoeding plaats.

Het spijt me daarom te moeten zeggen dat de gemaakte kosten niet vergoed worden omdat ze niet gedekt zijn.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over de reden van afwijzing.

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Heeft op 27 oktober 2017 om 12:55 geantwoord

Aangezien jullie alleen uitkeren bij gebeurtenissen dat iets niet meer werkt kapot is of op dat moment door de lucht vliegt. Wil ik als nog de openbaar vervoerspas declareren aangezien al het openbaar vervoer stil lag iedereen geadviseerd werd om binnen te blijven en de stroom uitgevallen was. Ik hoop dat dit dan wel in jullie super voorwaarde staat voor het uitkeren van een annulering.

Graag alsnog 33 euro over maken voor de openbaar vervoers pas die we niet konden gebruiken.

Alle klachten die gemeld zijn door esmeeschuijt