Klacht: reistijd en onvriendelijk personeel

op 23 augustus 2016 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

we zijn juist naar een reisbureau gegaan zodat we en beetje zeggenschap hadden over de reistijden, de vrouw aan de balie vertelde ook dat zij kan kiezen uit meerdere tijden. we kozen om terug te vliegen in de avond zodat onze jongen kinderen 1 van nog geen 2.5 en 1 van 10 maanden hopelijk zouden gaan slapen. we worden nu 2 weken van te voren gebeld dat er nieuwe reispapieren klaar liggen ( verder werd er niets gezegd ) 2 dagen later worden we weer terug gebeld om te vragen of ons wel verteld was waarom er nieuwe papieren lagen en nee dat was ons niet. dat was dus omdat de vluchttijd voor terug verander is en jawel hij van 20:55 is de vlucht na 12 uur eerder gegaan 06:00 in de ochtend. het is ook nog eens 2 uur met de bus dus je kan je voorstellen als je zulke kleine kinderen hebt dit een onmogelijke tijd is en dan nog eens de manier waarop.
krijg ik vandaag een grietje aan de telefoon met een nogal grote mond en tsja mw wij zijn alleen maar tussen persoon en omdat er niet zoveel mensen naar Turkije gaat er maar 1 vlucht per dag.
dus omdat Turkije nu een zooitje is zijn wij de dupe.
en het liefst had ik ook niet meer naar Turkije want heel veilig is het nou ook weer niet. heeft er ook nog in de krant gestaan na de coup gebeuren dat je je vakantie naar Turkije kosteloos kon omboeken, laten wij nu geen krant hebben en het te laat horen via de buren. wel zo netjes dat je al je klanten die naar Turkije gaan even inlicht.
ik ben gewent dat je altijd aardig en beleeft tegen je klanten moet doen tenminste op mijn werk gaat dat zo en ik werk me uit de naad om het iedereen naar de zin te maken, maar zoals ik vandaag werd aangesproken door de telefoon sloeg nergens op.
ik snap het nut van een reisbureau niet op deze manier via internet boeken heb je hetzelfde effect aangezien D-Reizen toch maar een tussenpersoon is er verder nergens wat aan kan doen. wij hebben bijna 1800 voor die vakantie betaald voor 8 dagen terwijl je nu voor 400 minder kan omdat er niemand wil en dan pikken ze nog een dag van je af ook. het ergste is het voor mijn kinderen die de dagen erna ook gelijk niks meer aan de vakantie thuis hebben omdat ze om zo een idiote tijd hun bed uitgehaald moeten worden.

een andere terug reistijd waarbij ik de kinderen niet om 1:00 in de nacht hun bed moet halen of een tegemoetkoming. in ieder geval iets van coulance.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 24 augustus 2016 om 08:54 geantwoord

Beste mevrouw Meeuwissen,

Het is altijd onprettig wanneer de vlucht aangepast wordt, echter mag de vlucht tot de dag voor vertrek aangepast worden. Dat houdt in dat de vlucht tussen 00:01 en 23:59 mag vertrekken. Verder mag het toestel, de luchtvaartmaatschappij en vertrekluchthaven aangepast worden en een extra tussenlanding ingepland worden. Dit staat duidelijk vermeld in de voorwaarden welke op de boekingsbevestiging staan:
“Uw vlucht wordt uitgevoerd door een charter- of een lijndienstmaatschappij. De vluchtgegevens, zoals vertrektijden,luchtvaartmaatschappij en vluchtklassen staan vermeld op uw bevestiging en op uw ticket, maar zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Vluchten kunnen door andere maatschappijen worden uitgevoerd dan vermeld op deze bevestiging. De vertrekdagen worden ongeacht het tijdstip van vertrek en aankomst als hele vakantiedag meegerekend. Het is mogelijk dat u tijdens uw vlucht een tussenlanding maakt. Doorgaans dient u bij chartervluchten te betalen voor maaltijden en drankjes.”

Verder zie ik dat de vakantiewinkel in Nieuw Vennep al meerdere malen contact heeft gehad met de touroperator om te kijken of er nog iets mogelijk is. Helaas houdt de touroperator zich aan de voorwaarden waaronder geboekt is en wordt er geen uitzondering gemaakt.

Tijdens de staatsgreep (coup) was er enige onduidelijkheid over het lukken van de staatsgreep en de vluchten die wel/niet uitgevoerd zouden worden. In dat weekend is er inderdaad door de touroperators coulant omgegaan betreft omboeken. Dat was echter voor het vertrek op die dagen en niet voor vertrek in de weken die er op zouden volgen. Aangezien het geen gevolgen had voor uw reis, is er geen contact met u opgenomen.

Omdat wij de situatie erg vervelend vinden willen wij jullie een leuk avondje uit in Nederland geven door middel van een bioscoopbon. Wanneer deze binnen zijn in onze vakantiewinkel, ontvangt u een telefoontje.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
Webcare – D-reizen