Klacht: Reis geannuleerd door Kras

op 14 juli 2017 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben een reis naar Cuba geboekt met vertrek op 31/8/17, omdat wel vanuit Schiphol vliegen en wijzelf in Antwerpen wonen boekten wel zelf nog een hotel voor 2 dagen in Amsterdam (360€). Wees betaalden de volledige reissom(4180€) om dan op 14/7 een droog maaltje te krijgen dat de reis niet doorgaat… Ondertussen ook meer dan 1,5 u telefoonkosten (internationaal) om bij kras iemand aan de lijn te krijgen die geen antwoord heeft op onze vragen…en dan niet te vergeten dat wel reeds andere aankopen deden in de aanloop van onze vakantie in Cuba… Het voorstel van Kras.. 10 tot 25 euro korting bij uw volgen de reis… Terwijl reisannulatie van onze kant dan wel meer dan een 10-voud kost…
Wel Kras dit wat voor ons dan ook een weinig aangename kennismaking met uw bedrijf en u begrijpt wat wel dat wij niet zo een goede ambassadeurs zullen zijn voor u…

Gewenste Oplossing:

Als kras annuleert, dat zij dan dezelfde voorwaarden naleven die zij van hun klanten eisen... Onze vakantietijd zijn zeer beperkt en bij deze dus geannuleerd...

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kras over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 27 juli 2017 om 10:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer de Min,

Ik begrijp dat dit een ontzettende vervelende situatie is. Elke rondreis die wij aanbieden worden onder bepaalde voorwaarden aangeboden. Zo hebben wij rondreizen met gegarandeerd vertrek waardoor u zeker weet dat u op reis kunt gaan, de vertrekdatum die u had geboekt had geen gegarandeerd vertrek.

Een andere voorwaarden om de reis door te laten gaan is een minimum aantal deelnemers, bij de reis die u had geboekt was dat 10 personen. Wij zagen bij uw vertrekdatum een lange periode geen nieuwe boekingen en daarom hebben wij besloten om deze vertrekdatum uit de verkoop te houden. Wij houden ons hierbij aan de Algemene voorwaarden van Kras en de ANVR-Consumentenvoorwaarden waarin staat vermeld dat wij reizen mogen annuleren als deze niet voldoen aan de voorwaarden.

Volgens deze voorwaarden moeten wij u uiterlijk 21 dagen voor vertrek te informeren over het wel of niet doorgaan van uw reis. In uw geval hebben we besloten om u hierover ruim voor vertrek over te informeren zodat u voldoende tijd heeft om op zoek te gaan naar een alternatief. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marnick

Alle klachten die gemeld zijn door KurtDm