Klacht: Reis en coronacrisis

op 01 april 2020 over Belvilla in de categorie Vakantieparken

Hallo,

Zojuist voor de 5e keer in 1.5 week tijd met belvilla aan de lijn gehangen met een gemiddelde wachttijd van 60 minuten.
1e keer is 16 maart. De dag na de corona maatregelen in Nederland. Bel ik om te informeren hoe of wat i.v.m. maatregelen. Het is nu nog gewoon mogelijk maar er wordt mij geadviseerd om het om te boeken en daar kan ik dan het beste 17 maart voor bellen aangezien dat 3 dagen voor vertrek is en er dan een mogelijkheid is tot gratis omboeken. Vervolgens geprobeerd om ons meidenweekend naar een ander weekend te verplaatsen. Hier konden wij geen ander weekend voor vinden. Dus ik bel 17 maart op om te annuleren. Wordt mij nog steeds aangeraden om het om te boeken desnoods voor mezelf. Dus daar ging ik nog even over nadenken. Vervolgens is 18 maart België op slot gegooid en heb ik gebeld om alsnog te annuleren. Mevrouw vertelde me dat ze (net zoals bij TUI) een voucher konden geven maar daar was op dat moment niet veel over bekend. Afgesproken met mevrouw dat ik als ik met 7 dagen niks hoorde dat ik contact op zou nemen. Dusdanig heb ik 27 maart weer gebeld. Meneer vertelde mij dat hij erachteraan ging en als ik dinsdag (31 maart) nog niks te horen had gekregen, dat ik zelf even contact op moest nemen.
Zodoende vandaag (1 april) contact opgenomen. Waarop ik te horen krijg dat we geen voucher krijgen omdat de boeking 17 maart op omboeken is gezet en de maatregelen toen nog niet dusdanig waren. HOE DAN?!?!?!??!? Alsof alles toen nog niet onzeker was…

Lang verhaal kort. Wij zijn kei hard genaaid door het advies van belvilla zelf, want had de boeking 1 dag later op omboeking gestaan dan hadden we netjes een voucher gekregen.

Zo wordt mij net aan de telefoon ook nog verteld dat ik wel nog om kan boeken tegen betaling, en dat dat voor volgend jaar ook mogelijk zou zijn. Maar nu ben ik vergeten te vragen naar het feit dat op de site staat dat je alleen in dit kalenderjaar om kan boeken.
Ik zal er ook bij zeggen dat ik door dit soort praktijken ontzettende afkeer krijg van uw bedrijf om hier überhaupt in de toekomst nog iets te boeken.

Het zou fijn zijn als u wel nog iets voor ons kunt betekenen.

Groet,

Brechje de Valk

Met een voucher van het betaalde bedrag. Of teruggave van het betaalde bedrag.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belvilla

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belvilla nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Brechjedv