Klacht: Qurrent incasseert 13 maand-termijn -bedragen voor een éénjarig contract

op 06 september 2017 over Qurrent in de categorie Energieleveranciers

Per 1 september 2017 is mijn éénjarige contract bij Qurrent beëindigd en daarmee ook de levering van gas en electriciteit. Per 1 september 2017 heb ik een contract bij een andere leverancier voor gas en electriciteit.
Qurrent heeft mij per e-mail bevestigd dat door mij 12 volledige maand-voorschot-bedragen betaald zijn.
Echter probeert Qurrent nu ook nog een 13e maand-voorschot-bedrag te incasseren voor de maand september 2017 en heeft mij gisteren weer een herinnering gestuurd hiervoor ondanks dat ik hier tegen bezwaar had gemaakt per e-mail.
Het lijkt erop dat Qurrent gaat weigeren een jaar-eindafrekening op te stellen en mij het bedrag [ berekening zelf gemaakt ], dat zij mij terug dienen te betalen op de jaar-eind-afrekening, uit te betalen alvorens ik hen een 13e maand-voorschot-bedrag betaald heb.

Qurrent moet haar foute incasso praktijk staken en zich neer leggen bij het feit dat alle betalingsverplichtingen aan hen voldaan zijn.
Qurrent dient zo spoedig mogelijk de jaar-eind-afrekening op te stellen en mij het bedrag uit te betalen van deze eindafrekening.

Reactie van de melder van de klacht P. D.

1 jaar geleden - Bedankt !

Reactie van de melder van de klacht P. D.

1 jaar geleden - Inmiddels heb ik van Qurrent de eind-nota ontvangen. Daarbij wordt er van uitgegaan dat er 13 maal een voorschot bedrag werd betaald. Echter verwacht ik dat ze zullen blijven vragen om het voorschot voor de maand september 2017. Aangezien er slechts 12 maal een voorschot werd betaald heb ik Qurrent gevraagd één voorschot in mindering te brengen op het bedrag van de eindnota óf het bedrag van de eindnota aan mij te betalen en mij vóór 21 september 2017 het verschilbedrag terug te laten betalen. Ik wacht nu op de reactie van Qurrent. De klacht lijkt nu [bijna] te zijn opgelost.

Reactie van de melder van de klacht P. D.

1 jaar geleden - Qurrent schrijft heden: ´Bedankt voor uw email. De termijn september is gefactureerd en wij gaan er dan ook vanuit dat hij betaald gaat worden, wederom verrekenen wij hem op de eindafrekening van €..... . Qurrent is u een bedrag van €..... verschuldigd die wij u zo spoedig mogelijk gaan uitbetalen.´ Met andere woorden: het niet betaalde maar wel met de eindnota verrekende termijn-bedrag over september 2017 wordt wederom verrekend met de eindnota. Daarmee is de klacht geheel naar tevredenheid opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door P. D.