Klacht: Te laat.

WillemijnVerhoeks op 21 september 2021 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

De bus 310 van Veendam naar Assen is al meerdere ochtenden te laat aangekomen op het overstap punt in Gieten (PR). Ik stap op de halte Apollolaan (Wildervank) en heb op Gieten 2 minuten op verstap tijd om de bus 300 naar Groningen hoofdstation te pakken. Nu is het dus al meerdere keren gebeurd dat de bus 310 die oorspronkelijk om 15 over aan moet komen op halte Apollolaan pas om 17 soms 18 over aan komt rijden. Soms valt de tijd natuurlijk onderweg in te halen maar het is nu al een paar keer gebeurd dat ik de overstap heb moeten missen omdat de bus in Wildervank al te laat kwam. Dit gebeurd tevens niet alleen op de bus 310 naar Assen maar ook regelmatig op lijn 300 van Groningen naar Emmen met precies hetzelfde aantal overstap tijd. Ik ben mij er van bewust dat er onderweg altijd iets kan gebeuren waardoor je als bus later kan zijn maar ik heb in vele van deze te laat gevallen gezien dat de bus niet door omstandigheden in het verkeer te laat kwam maar puur doordat de buschauffeur te laat vertrok of zelfs omdat zij nog met collega’s staan te praten voor vertrek en daardoor uitlopen. Dit is dan ook een groot irritatie punt aangezien ik als reiziger ook op tijd sta en vaak al een bus eerder pak om niet te laat op afspraak te komen. Als dan de bus qua tijd al meerdere keren niet mee werkt en ik dus alsnog te laat kom of enorm moet haasten terwijl dat eigenlijk niet nodig is dan vind ik dat erg frustrerend. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden in het vervolg.

Bedankt.

Willemijn Verhoeks.

Dat de bus op tijd vertrekt/ aankomt bij de halte en chauffeurs punctueel zijn….

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WillemijnVerhoeks