Klacht: Qbuzz Utrecht jaagt bejaarden de bus uit

VerzorgingstehuisRosendael op 20 mei 2024 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 1 in Utrecht (wijk Overecht) passeert twee verzorgingstehuizen. Bewoners kunnen nooit met de bus mee die stopt voor hun deur omdat chauffeurs weigeren de instap te verlagen. Er is daar echter gewoon een knop voor op hun dashboard achter ht stuur.

De tweede manier waarop deze chauffeurs onze bewoners beperken in hun bewegingsvrijheid is door direct op te trekken als ze zijn ingestapt en niet even te wachten tot deze mensen zijn gaan zitten op een stoel.

De derde manier is dat ik van verschillende bewoners hoor dat zij de chauffeur contant geld geven zodat hij even wacht tot ze zitten. Dit zijn echter arme mensen in een achterstandswijk. Nog een drempel dus om gebruik te maken van het OV in Utrecht.

Ik vind dit een ondermaatse dienstverlening en begrijp niet dat de Provincie Utrecht met dit klantonvriendelijk bedrijf in zeer gaat. Bus 1 is ook eigenlijk standaard te laat in de wijk Overvecht wat ook niet handig is voor ouderen van dagen die vaak moeten staan in de kapotte bushokjes.

Het probleem is bekend bij Qbuzz maar oplossen ho maar. misschien dat dit bericht hier wel helpt.

1. bus verlagen bij instappen kwetsbaren mensen;
2. geen geld aannemen of vragen van ouderen van dagen;
3. WACHTEN tot kwetsbare mensen zitten voordat je verder rijdt.

3 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Qbuzz
Download hier uw brief

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door VerzorgingstehuisRosendael