Klacht: PASSAGIERS MIDDEN OP SNELWEG GEDUMPT

heelboosopmarktplaats op 08 april 2025 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Deze avond ben ik in een werkelijk bizar slechte en onveilige situatie terechtgekomen door de busdienst van QBUZZ. De bus 401 van Zoetermeer vertrok vanaf Leiden Centraal, maar in plaats van de geplande route te volgen, negeerde de chauffeur alle informatie en besloot hij zonder enige communicatie met de passagiers direct de snelweg op te gaan. Dit was niet alleen schokkend, maar ook volkomen onacceptabel.

Terwijl we in de bus zaten, vroegen we beleefd aan de chauffeur om te stoppen en ons te informeren over de situatie. Uiteindelijk liet hij ons zonder enige waarschuwing midden op de snelweg uitstappen, met het advies om maar terug te lopen naar Leiden Centraal omdat hij niet verder kon rijden vanwege een “verkeersongemak.” Dit was de druppel. Wat volgde was een nachtmerrie.
Het was inmiddels 21:50 en ik stond er alleen voor. Ik had geen andere keuze dan 2,5 uur lang te lopen naar huis, terwijl ik me lichamelijk zo zwak voelde dat ik na een lange stuk lopen ben omgevallen. Ik weet niet hoelang ik daar heb gelegen, maar ik werd wakker van een voorbijgaande scooter. Het was doodeng om nog zeker 2 uur verder te moeten lopen over smalle looppaden tussen weilanden en langs straatjes achter de snelwegen, zonder enige verlichting. De angst om omver gereden te worden door scooters die met hoge snelheid langs me heen raasden, was overweldigend. Het is onvoorstelbaar dat ik me zo onveilig voelde in een land waar we belasting betalen voor fatsoenlijke wegen, veilige paden en betalen voor het openbaar vervoer.

Ik probeerde zelfs een taxi te bestellen en mijn live locatie door te sturen, maar zelfs dat bleek onmogelijk omdat de taxi niet kon komen op het pad waar ik liep! Dit was werkelijk een nachtmerrie en ik kan het nog steeds niet bevatten.

Natuurlijk kan er altijd een onvoorziene verkeerssituatie ontstaan, maar het is de verantwoordelijkheid van QBUZZ en de buschauffeur om passagiers op de hoogte te stellen van wijzigingen. Het is toch absurd dat er geen enkele aankondiging is gedaan en dat mensen in de veronderstelling instappen dat ze op een veilige manier thuis kunnen komen? Hoe is het mogelijk dat dit zo kon gebeuren? Ik heb betaald om op een zeer onveilige plek afgezet te worden, en bovendien ben ik verder van mijn eindbestemming afgeleverd dan waar ik ben ingestapt. Dit is onacceptabel en moet dringend worden aangepakt!

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek u vriendelijk om per direct te reageren op mijn situatie. Naast een reiskostenvergoeding, vraag ik ook om schadevergoeding voor het trauma dat ik heb geleden.

Het is noodzakelijk dat u in de toekomst mensen tijdig informeert over wijzigingen in de routes. Het is onaanvaardbaar om passagiers te laten instappen en hen vervolgens te dumpen op een locatie waar geen alternatieve vervoersmogelijkheden zijn. Passagiers verdienen het om op een station te worden afgezet waar zij hun reis kunnen voortzetten, in plaats van op een snelweg zonder duidelijke opties voor hun vervolgreis en hen dan pas te informeren dat er wegonderbrekingen zijn.

Dit is een zeer ernstige kwestie die niet genegeerd kan worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door heelboosopmarktplaats