Klacht: Na uitcheck gemist door wegrijdende bus ook nog Er kan helaas geen prijs worden opgehaald op basis van de ingevulde stations

Ev_wordt_door_OV_inde_kou_gezet op 27 februari 2025 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Retour geweest naar Leiden. Op heenreis door NS al in de kou gezet, vervangend vervoer kwam 55 minuten te laat. Terug qbuzz 41 genomen om dit te vermijden. Bij uitstappen in Bunnik eerst mijn spullen buiten gezet om mijn OV kaart te kunnen swipen en eerst geroepen dat ik nog moest uitchecken, ook mijn medereizigers hebben geroepen en op raam geklopt, ondertussen werd bus gesloten en reed weg.

Ik ben vervolgend veel tijd kwijt geraakt om het teveel betaalde van de rit terug proberen te krijgen. Eerst was dit nog niet mogelijk, de rit stond niet in het systeem. (Hoe ka dit, 2025, met instant payments?) Ook na het checken van mijn account instellingen kreeg ik mail dat mijn ov account was gedelete, maar dat had ik niet gedaan. En ik kon op mijn telefoon geen nieuwe aanmaken, foutmelding. Tijdverspilling. Uiteindelijk kreeg ik toch een automatische melding dat ik een gemiste rit kon terug vragen. Nu krijg ik Er kan helaas geen prijs worden opgehaald op basis van de ingevulde stations. En ik kan niet verder, geen geld terug vragen.

Rare is dat bij Van niets staat voor in gevuld terwijl daar boven wel het vertrekpunt staat (Zaterdag 22 februari 2025 om 18:11 uur met Reizen op Rekening Bus Tram Metro ?
Halte/station: Utrecht, CS Jaarbeurszijde (Perron C3)). Maar dit wordt niet bij Van overgenomen?

Als ik de Van en bij Van de uitstaphalte invul krijg ik dus de melding dat de prijs niet kan worden getoond en ik kan de rit niet terug vragen. Wat ik ook doe, opnieuw geprobeerd incl inloggen en de ik ben geen robot quiz. Ik wil mijn 4 euro graag terug.

En zéker ook excuses, aangezien dat dit ontzettend onvriendelijke is en het gebruik van OV en het terugvragen van geld ontmoedigt. Een reis naar Leiden werd uren en uren gedoe, zo jammer in een best welvarend land als Nederland. Geef me mijn geld terug, en omdat ik echt wel werk te doen heb zou ik eigenlijk ook 25 euro voor mijn gemiste tijd willen.

Gewenste Oplossing:

Excuses, mijn instaptarief terug plus 25 euro voor de gemiste tijd en verstoring van mijn werkzaamheden

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Qbuzz
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ev_wordt_door_OV_inde_kou_gezet