Klacht: Smaad en Laster

JLS NIET JSA op 18 juli 2023 over PS Webdesign in de categorie Websites - Building en Hosting

De heer Don Meijer heeft aan ons een website geleverd. Waarin er tallloze spellings fouten zijn. Na het tekenen van het contract wordt je gefeliciteerd door Don en zegt hij er even bij dat je zelf zorg moet dragen voor de spellings fouten en teksten op de site. Hierin hebben wij meerdere malen gevraagd om de inlog gegevens te krijgen zodat we wijzigen konden doen aan de door ons gekochte website. Don heeft hier meerdere malen niet op geantwoord. Evenals het afsluiten van de website en daar op de voorpagina te laten staan; “afgesloten ivm wanbetaling”. Dit valt onder smaad en laster omdat je als individu geen financiële inzicht mag geven over een bedrijf.

Wij zullen dan ook Don voor de rechter slepen hiervoor. En willen met deze klacht een ieder waarschuwen.

Ik zou graag mijn geld terug willen voor de fout geleverde diensten. Evenals het verwijderen van de website en alle tekst daarop.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PS Webdesign over deze klacht.

Bericht van PS Webdesign

7 maanden geleden - Eigenaar Sary heeft mij benadert om zijn overeenkomst te ontbinden. Uiteraard mogelijk maar deze heeft nog een looptijd van 12 maanden en dient als zodanig te worden voldaan. Daar is niets vreemds aan, echter voor Sary wel. Is het er niet mee eens en gaat wilt om zich heen slaan met niet steekhoudende argumenten om alsnog zijn overeenkomst kosteloos te kunnen beëindigen. Een spelfout kan voorkomen en is binnen enkele seconden te herstellen, echter had je dit niet pas nu na een jaar door moeten geven, maar direct na oplevering van de website. Je hebt hier zelf ook overheen gelezen. Uiteraard is het een ieder vrij om zijn inloggegevens te krijgen, ook voor Sary, echter de wijzigingen die Sary wilde aanbrengen, waren niet eenvoudig te realiseren voor iemand zonder ervaring in Wordpress en heb ik kosteloos voor hem gedaan en samen in overleg. Zodoende is voorkomen dat door ondeskundig handelen zijn website schade zou worden aangedaan. Sary was hier tevreden over. Blijft uiteindelijk staan dat als iemand eenzijdig een overeenkomst wilt verbreken, de andere partij schadeloos dient te worden gesteld. Wij hebben namelijk ook verplichtingen naar onze leveranciers van domein, server en data, en dienen deze ook na te komen. Ook hier is normaal gesproken niets vreemds aan, behalve voor Sary, die hier niet van gediend is en heeft eigen ideeën over afspraken en overeenkomsten. Helaas werkt dit in Nederland nou eenmaal anders. In de B2B dienen beide partijen zich aan de gemaakte afspraken te houden. En zo houden wij Sary hier ook aan. In sommige gevallen kun je het nou eenmaal nooit goed doen, behalve alles gratis weggeven, dit is hier nou typisch zo een geval.

Reactie van de melder van de klacht JLS NIET JSA

7 maanden geleden - Ik heb een mail van ps webdesign waarin er staat dat het contract voor de duur van 12 maanden is. Dus het lijkt mij even verstandig als je je administratie op orde hebt en daarna pas deze rare berichten te uiten. Net als het feit dat als een Engels bedrijf of een persoon die in Nederland woont en en niet goed is met spelling er vanuit kan gaan, dan de Nederlandse website maker dit zelf nakijkt. Don heeft alles over gekopieerd van een andere website en geplakt bij mij. Ik ga heel graag met hem naar de rechter. Maar zoals je weet een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ga niet met deze malafide bedrijf in zee.

Bericht van PS Webdesign

7 maanden geleden - Het klopt dat er een overeenkomst is van 12 maanden, dat heb ik zelf ook al aangegeven. Conform de overeenkomst had je ruim 3 maanden geleden dienen op te zeggen, hierdoor is de termijn wederom verlengd met opnieuw 12 maanden.

Alle klachten die gemeld zijn door JLS NIET JSA