Klacht: proefperiode, bij geen voldoening product retour

op 20 oktober 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Ik heb een gratis proefpakket dieetpillen besteld. Misleid door de advertentie. Bij niet tevreden moet restant worden teruggestuurd via een formulier. Pillen hebben geen enkele werking. Diverse mails gestuurd, maar tot op heden onbeantwoord. Wel aanmaningen en nu een gerechtelijk bevel. Product van 98 euro nu naar 290 euro. Bij onderzoek via internet ontdek ik dat er vele klachten meer zijn over dit bedrijf en haar producten.
Nergens een formulier te vinden. Geen contact mogelijk met bedrijf.
Na enige tijd facturen en aanmaningen. Incasso bureau verwijst naar niet te bereiken leverancier. Inmiddels deurwaarder met dagvaarding op de stoep. Bedrijf wel te bellen maar alleen voor nieuwe producten. En nu een aankomende rechtszaak.
Ik zou willen dat het geleverde eens zou worden onderzocht in het laboratorium om uit te zoeken wat er nu werkelijk in zit. Helaas heb ik mijn niet verbruikte pillen geretourneerd, dus die zijn niet meer voorhanden.

Ik ontevreden over product.
Aanspraak gemaakt op proefperiode en rest retour.
Tussendoor geprobeerd te mailen, meerdere keren, maar geen respons.
Ik zou te laat zijn met retourneren.
Maar ik heb gewacht op bericht, naar aanleiding van mijn bericht.
Dus was ik niet te laat, maar Bralex.
Ik wilde geen verdere problemen met Bralex en heb aangeboden dat ze mij ondanks de beloofde proefperiode een factuur mochten sturen voor de gebruikte pillen in de 10 dagen proefperiode.
Hiermee was ik toch heel duidelijk dat ik niet tevreden was over het geleverde en heel bereidwillig om ondanks een beloofde gratis proefperiode uit coulance toch nog te willen betalen.
Vervolgens aanmaningen en nu rechtszaak

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Bralex

7 maanden geleden - Beste klant, Allereerst excuses voor deze late reactie. U heeft de bestelling geplaatst op 29-03-2017, deze bestelling heeft u ontvangen op Maandag 03-04-2017. Vanaf het moment dat u het pakket in ontvangst heeft genomen gaan de 10 dagen testen beginnen. Na 10 dagen testen is de keuze aan u wat te doen: 1) U besluit met de kuur van 30 dagen door te gaan en voldoet de factuur voor de uiterste betaaldatum. 2) U besluit niet door te gaan met de kuur van 30 dagen en retourneert het geopende pakket. U dient er overigens wel voor te zorgen dat het pakket uiterlijk op de 14de dag het geopende pakket is gearriveerd bij onze webshop. Uiteraard zullen wij dan de factuur crediteren. 3) Als het pakket ongeopend is dan geldt de volgende regel; U mag zich binnen 14 dagen herroepen en dan heeft u nog 14 dagen om het pakket te retourneren. Wij hebben het pakket helaas pas op 23-08-2017 weer in ontvangst kunnen nemen en dat is gewoonweg veel te ver buiten de gestelde retour termijn van 14 dagen. Om die reden hebben wij uw retour zending af moeten keuren. U geeft aan meerdere e-mails te hebben verzonden maar aan de hand van uw e-mail adres is er bij ons geen e-mail verkeer van u te vinden tot na uw reactie op de afkeuring van de retourzending. Naar welk e-mail adres heeft u deze e-mails gestuurd? Een bericht dat wij niet ontvangen kunnen wij namelijk niet beantwoorden. Met vriendelijke groet, Coen

Reactie van de melder van de klacht Jan Willem Postma

7 maanden geleden - Hallo Coen, fijn dat er toch contact mogelijk is. Ik heb de mails verstuurd naar; christa@forskolinnaturals.nl. Met vriendelijke groet Jan Willem

Bericht van Bralex

7 maanden geleden - Goedemiddag Jan Willem, Ik heb even in de mail-box van mijn collega gekeken en ik zie inderdaad dat u ons eerdere berichten heeft gestuurd. Het eerste bericht naar Christa dateert van 27-04, op dit moment was u ook al buiten uw retourtermijn helaas. Ik zie echter dat na de afkeuring heeft aangegeven dat u later was begonnen met de kuur vanwege medicatie. Om deze reden kan ik u 10% korting aanbieden op het aankoopbedrag. Helaas kan ik de factuur niet annuleren omdat u gewoonweg te laat met ons contact heeft op genomen. Mocht u hier gebruik van willen maken dan hoor ik dit graag terug. Met vriendelijke groet, Coen

Reactie van de melder van de klacht Jan Willem Postma

7 maanden geleden - Hallo Coen, Ik heb het product teruggestuurd. Het was volgens jullie kleine lettertjes iets later. Ik heb het pakketje echter ook pas later geleverd gekregen als vermeld. Ik zie niet in waarom ik nog steeds bijna het volle pond moet betalen voor een product dat niet bevalt en geretourneerd is. Toch wil ik van deze ellende af met jullie. Mijn voorstel, stuur mij een nota van 50 euro, ik betaal deze en de zaak is opgelost. Laat dit een waarschuwing zijn voor een ieder die op het idee gaat komen bij jullie te gaan bestellen. Door dit internet verkoop gedrag van de firma Bralex denk ik in de toekomst wel een paar keer na voor ik nog ooit iets bestel via het internet in het algemeen. Jullie schaden hiermee niet alleen je klanten, maar ook je mede welwillende internetverkopers. Groet Jan Willem

Bericht van Bralex

7 maanden geleden - Goedemiddag Jan Willem, U heeft het product inderdaad geretourneerd echter buiten uw termijn. Als u in de winkel iets koopt kan u het alleen binnen 14 of 30 dagen ( hangt van de winkel af ) retourneren. Bent u buiten dit termijn dan kan u het niet terug brengen. Dit termijn staat op de bon aangegeven wanneer u een artikel fysiek koopt. Als u bij een webshop besteld is dit hetzelfde echter staat het retourtermijn altijd aangegeven in de algemene voorwaarden, deze voorwaarden zijn toegankelijk voor iedereen en dienen geaccepteerd te worden bij de bestelling. U heeft deze ook geaccepteerd en bent daarom akkoord gegaan met het gestelde herroepingstermijn. Wij hebben van onze vervoerder een afleverscan gehad op uw adres op 03-04-2017. Vanaf dit moment gaan de 14 dagen in. Dit betekent dat het pakket uiterlijk 18-04 retour had moeten zijn. Wij hebben uw pakket pas op 22-08 retour gekregen, dit is meer dan 4 maanden later en dat kunnen wij niet accepteren. Ik kan u enkel puur uit service 15% korting aanbieden op het aankoopbedrag. Indien u hier akkoord mee gaat hoor ik dit graag terug. Met vriendelijke groet, Coen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 18 december 2017 om 11:48 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u mogen vernemen.
Wij zien deze klacht daarom als opgelost en zullen overgaan tot het sluiten van uw klacht.

Mocht u nog vragen hebben dan kan u altijd contact met ons opnemen via info@forskolin-forte.com

Ik wens u in ieder geval alvast fijne feestdagen.

Coen

Natucap B.V.