Klacht: Prime overzetten van .de naar .nl

op 26 mei 2020 over Amazon in de categorie Internetshops - Algemeen

Voor een bestelling van een monitor moest ik mijn amazon prime lidmaatschap van amazon.de overzetten naar amazon.nl.
Het ging over een monitor die ik nodig had voor mijn streamen via Twitch, dus moest het zsm gezien ik anders niets kon verdienen in de tussentijd. Opeens moest ik een creditcard hebben hiervoor, wat raar was gezien het bij.de gewoon kan via mijn bank.

Na contact gehad te hebben met de klantenservice chat, werd er gewezen op het icoontje voor de prime bestellingen en de regels omtrent dat alles. Daar stond in, dat de prime bestelling dan een sneller levering zou zijn, zelfs in de corona tijden. Maar niet direct de volgende dag, maar gemiddeld 2 tot max 3 dagen.

Vervolgens heb ik een creditcard aangevraagd en die direct kunnen gebruiken voor de bestelling.
Helaas nadat ik op prime levering drukte en het deze keer ook echt op amazon.nl mijn prime had, stond er opeens ”Prime levering: 7 dagen”. Eigenlijk stond er natuurlijk de datum, maar het kwam erop neer dat er gewoon gedaan werd alsof de levering sneller zou gaan met prime, maar dat was niet het geval. Want de normale levering zonder prime was ook 7 dagen.

Heb hierover een klacht proberen te doen via de klantenservice chat, maar zij kunnen het probleem niet oplossen. Wel zouden ze de klacht intern doorgeven, maar daarvan word ik niet op de hoogte gehouden en daar heb ik ook niet heel veel aan.

Nu, fast-forward 1 maand, blijkt er iets te zijn met de creditcard en kan ik niet gebruik maken van Prime. Beetje jammer dat dit dus ook vast zit aan Twitch-prime. Gezien ik mijn streamen via Twitch serieus neem, kan ik het niet gebruiken dat de voordelen daarvan wegvallen.

Maar gelukkig word er nog wel geld afgeschreven door amazon.de, want die zou zonder moeite overgezet worden naar dit account gezien ik hier vraag naar had gedaan.

Ze konden de prime ook niet weer terugzetten naar amazon.de want dat zou onmogelijk zijn.

Dus, betaald voor een prime levering scam die pas net zo snel blijkt te zijn nadat je betaald hebt. Ben nu mijn prime voordelen via Twitch kwijt omdat er iets mis gegaan blijkt te zijn, maar ik betaal nog wel mooi €5,99 voor AMAZON EU S.A R.L., NIEDERLASSUNG DEUTSCHLAND.

Ik zou tevreden zijn als mijn prime gewoon functioneert zonder er dubbel voor te betalen. Ook zou ik het fijn vinden om te weten of ze ook echt iets doen met die prime levering leugens van ze, want het was wel echt een scam nadat je betaald had.

Helaas is er alweer bijna een maand verstreken sinds het overzetten van mijn prime, dus een klacht over de bestelling kan ik niet echt doen. Maar ik moet wel zeggen, dat hun klantenservice hierop voorbereid bleken te zijn. Gezien beide keren er werd verhaald ''Dit probleem is te lastig om op te lossen via de klantenservice, maar ik kan je niet in contact brengen met iemand die dat wel kan. Deze klacht zal ik voor u neerleggen binnen Amazon, maar hier krijgt u niets van te horen.''

Een excuus kwam er niet van, maar ik voelde me wel heel erg bedrogenopgelicht. Graag zou ik dan ook wel willen dat ze tenminste verantwoordelijkheid nemen voor dat wat ze doen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Amazon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Amazon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DreamSwitchz