Klacht: prijzen op de site zijn excl BTW!!

op 09 oktober 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Lightinthebox was voor mij de slechtste ervaring ooit, ze zijn gewoon niet eerlijk!
Bij levering dien je nog cash BTW te betalen? Mijn aankoop van 66 eur werd verhoogd met 31,42 eur BTW
De leveringstermijn duurt een paar weken, ook niet aanvaardbaar vind ik.
Kopen bij Lightinthebox doe ik nooit meer!!

Lightinthebox is niet bereid om 31,42 eur terug te betalen omdat ik geen verzekering heb genomen tegen douaneproblemen. Waarom zou ik zulke verzekering nemen?? De prijzen zouden toch incl BTW moeten zijn, niet?
Ik zou 31,42 eur willen recupereren

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

Bericht van Light in the box

1 maand geleden - Geachte meneer van Olmen, BTW en invoerkosten zijn 2 geheel verschillende dingen. Wij berekenen geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van. Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen. Mvrgr. Maartje Jansen klantenservice Nederland/Belgie

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 09 oktober 2017 om 15:35 geantwoord

Geachte meneer van Olmen,

BTW en invoerkosten zijn 2 geheel verschillende dingen.

Mvrgr.
Maartje Jansen
klantenservice Nederland/Belgie

Heeft op 09 oktober 2017 om 19:05 geantwoord

Lightintheebox zou duidelijk moeten vermelden dat hun prijzen exclusief BTW zijn voor mensen die buiten Nederland een bestelling plaatsen. Ik koop regelmatig online en heb nog nooit eerder een optie gekregen om 'zich te laten verzekeren tegen mogelijke douaneproblemen'. Wat is dat nu weer voor onzin? Als ik iets online koop en daar wordt een all in prijs voor gegeven dan wens ik achteraf niet 50% bovenop de aankoopwaarde te moeten opleggen. Had ik dat op voorhand geweten, was ik gewoon achter mijn hoek naar de electrozaak mijn lampen gaan kopen, dan had ik ze aan dezelfde prijs gekregen en had er niet 5 weken op moeten wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door gangsters