Klacht: Ongewenste telefonische colportage

kakabar832 op 18 augustus 2021 over Powertip in de categorie Algemeen, Energieleveranciers

Zojuist gebeld door ene Nuray van Powertip die mij een energiecontract wilde aansmeren. Desgevraagd zegt ze zich bewust te zijn van de wetgeving die sinds 1 juli van kracht is geworden, maar zegt vervolgens dat die wetgeving niet op hun van toepassing is omdat ze geen callcenter zijn.

Nuray weigert verdere informatie te geven over het bedrijf waarvoor ze werkt, zoals KvK nummer of postadres. Volgens haar is dat allemaal geheim en als ik meer wil weten dan moet ik maar op Internet gaan zoeken. Ik vraag haar even te wachten terwijl ik dat doe en dan hangt ze snel op.

Wanneer ik even later terugbel op 070-2071241 krijg ik een alleen een opname te horen waarin wordt gezegd dat iedereen die gebruik wil maken van het recht op verzet dit moet doen via de website powertip.nl, waarna de verbinding wordt verbroken. De genoemde URL resulteert slechts in een 404-not found melding.

Staken van deze onwettige activiteiten. De nieuwe wetgeving is bedoeld tegen dit soort dubieuze bedrijven!

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Powertip

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Powertip nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kakabar832