Klacht: Onterechte naheffing

AvanW op 13 februari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ PostNL has been notified of this complaint
⏳ Wacht op reactie
Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 13 februari 2024

Een klant van PostNL heeft een klacht ingediend over een onterechte naheffing van 7 euro voor een aangetekende verzending naar het buitenland. De klant verstuurde een lichte envelop van 50 gram, maar ontving een naheffing omdat het pakket volgens PostNL te groot en te zwaar zou zijn. Ondanks meerdere klachten heeft PostNL niet gereageerd, terwijl de klant bewijs heeft dat de envelop aan de vereisten voldeed.

Mijn Klacht:

Omdat aangetekend vesrturen naar het buitenland alleen met pakketpost kan, heb ik een stevige envelope van ca. 50 gram via deze weg verstuurd. Krijg ik een naheffing van 7 Euro omdat het ‘pakket’ te groot en te zwaar zou zijn. Al meerdre keren geklaagd, maar ze reageren gewoonweg niet. Ik kan bewijzen dat het om een lichte envelope ging (ontvanger heeft mij fotos gestuurd naast meetlint op weegschaal). Versturen is al duur zat (21 Euro!) maar voor PostNL blijkbaar niet genoeg…

Gewenste Oplossing:

Restitutie van mijn 7 Euro.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht AvanW

2 jaren geleden - Reageren gewoon niet eens.

Reactie van de melder van de klacht AvanW

2 jaren geleden - PostNL heeft klachtenafhandeling stopgezet

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM