Klacht: Poot van de bril professorisch gemaakt in de garantieperiode

op 23 februari 2018 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Poot van de bril losgegaan..Volgens een andere opticien was het veertje eruit..Bij Hans Anders Kaatsheuvel (hoofdpoort) ter reparatie aangeboden..Bij thuiskomst van mijn dochter (was op school) bleek dat de poot was VASTGELIJMD i,p,v dat er een nieuwe veer in was gegaan…Er zit nog ruim 1 jr garantie op,en bij eventuele complicaties kan het sowieso niet meer hersteld worden…

Met een nieuw montuur of als de klacht (veertje) adequaat is opgelost

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 23 februari 2018 om 11:45 geantwoord

Beste heer Van Engelen,

Op 20 februari 2018 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede geuit over de bril die uw dochter bij ons heeft gekocht. Ik vind het heel jammer om te horen dat het pootje is afgebroken en u niet tevreden bent met de reparatie.

Mijn collega te Kaatsheuvel zegt de bril te hebben gerepareerd door een gaatje te boren met schroefdraad en hij heeft het pootje vastgezet met een schroef. Hier is geen lijm aan te pas gekomen.

We hebben vandaag telefonisch contact gehad. Hierbij heb ik u verteld dat mijn collega van de winkel te Waalwijk u en uw dochter van harte wilt uitnodigen in de winkel. Er ligt een nieuw montuur voor haar klaar en de glazen worden overgezet. De kosten worden verrekend met het Bril Garant Plan wat uw dochter heeft afgesloten bij aankoop van de bril.

Ik hoop hierbij uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.

Met vriendelijke groet, Romy
Hans Anders klantenservice

Heeft op 23 februari 2018 om 15:25 geantwoord

Volgens mij rechtsbijstandverzekering die ik ondertussen heb geraadpleegd hoef ik GEEN bijkomende kosten te betalen voor de provisorisch gemaakte bril..in de poot zat een veertje,en dat zou de opticien (mits kundig) moeten hebben geweten,,maarja,,teveel moeite denk ik..Garantie is het kosteloos vergoeden van het montuur dat door een prutser is (gemaakt) U hoort nog van me..Grtjs,,een boze vader.!!!

Bericht van Hans Anders

9 maanden geleden - Beste Sandia, Bedankt voor uw reactie. Ik vind het jammer om te vernemen dat u niet tevreden bent met de geboden oplossing. Het Bril Garant Plan dat uw dochter heeft afgesloten bij de aanschaf van de bril, heeft als voorwaarde dat er een eigen risico van toepassing is bij een breuk en/of schade of diefstal. In het geval van schade is dit 20% van het oorspronkelijke aankoopbedrag met een minimumbedrag van 15 euro bij een enkelvoudige bril en 30 euro bij een Varifocusbril. In eerste instantie hebben wij geprobeerd het montuur te repareren. Hier zijn geen kosten voor berekend. U bent hier niet tevreden over. Er kan dan aanspraak gemaakt worden op het Bril Garant Plan. In dat geval worden de kosten van het eigen risico berekend. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dave Hans Anders Webcare

Reactie van de melder van de klacht Sandia

9 maanden geleden - Een eigen risico voor iets kleins wat in de garantietijd is stukgegaan geldt niet voor prutswerk dat is afgeleverd..Garantie is garantie..100%..Stuur me geen mailtje meer terug,want ik laat het verder over aan mijn rechtsbijstandverzekering..Komt goed..geloof me maar..Maar sowieso NOOIT meer bij jullie..

Alle klachten die gemeld zijn door Sandia