Klacht: Het lederlook van de hoekpunten van de stoelen scheurt

Troffaes op 07 december 2023 over Piet Klerkx in de categorie Meubelwinkels

Op 16/11/2023 schreven wij naar Pet Klerkx volgende:
Geachte,

Wij zijn een echtpaar van 70 en 71 jaar. Zes jaar geleden kochten wij zes eetkamerstoelen bij Piet Klerckx. Het zijn stoelen met kunstleer bekleed.

Sinds meer dan een jaar merken wij ernstige beschadigingen op die erger en erger worden. De toplaag komt los waardoor de grijze onderlaag op de bovenhoeken van de stoelleuningen zichtbaar wordt. Deze stoelen worden zeker niet intens gebruikt door ons als koppel.
Héél merkwaardig is dat de schade alleen zichtbaar wordt aan de bovenhoeken van de rugleuningen. Niet waar er gezeten of geleund wordt !
Als kinderen en kleinkinderen op bezoek komen wordt meestal het salon of in de zomer de teak tuintafel en stoelen op het terras in de tuin gebruikt.
De beschadigingen komen voor op alle zes de stoelen en zijn zeker niet het gevolg van verkeerd gebruik of verkeerde handelingen.

Ter illustratie voegen wij enkele foto’s toe in bijlage, evenals een kopie van de aankoopfactuur.
De stoelen zijn van het merk Vasco en kostten bij aankoop in oktober 2017, per stuk 349€. (Zes stuks maakt 2.094€).

Graag hadden wij van firma Piet Klerckx vernomen hoe dergelijke beschadigingen op deze dure stoelen kunnen verhaald worden.
Immers de CBW garantie van 3 jaar is verstreken. Maar het feit dat deze beschadigingen op alle zes de stoelen voorkomen duidt heel klaar op een productie of fabricage fout die zeker bij CBW en de fabrikant gekend moet zijn.
Wij zijn zeker niet de enige eindgebruiker die met dergelijk productie fouten geconfronteerd wordt en hierover klachten heeft.

Wij zien graag Uw antwoord en dat van de fabrikant tegemoet.

Hun lakonieke antwoord was :
__________________________________________________________________________
Betreffende uw ordernummer: A8F7NE

Geachte de heer en mevrouw Troffaes – de Beenhouwer,

Vriendelijk bedankt voor uw mail en het toesturen van de foto’s. Vervelend om te vernemen dat u problemen ervaart met uw meubel.

We zien dat de bekleding van uw meubel slijtage vertoont. Mogelijke oorzaken zijn huidzuren (transpiratie), wrijving, uitdroging, schoonmaakmiddelen met weekmakers, maar uiteindelijk is het lastig te bepalen waardoor dit exact is ontstaan.

Slijtage van stoffen valt niet binnen de CBW garantievoorwaarden, daarbij is het helaas niet te herstellen.
Het spijt ons u niet gunstiger te kunnen berichten.
We vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd en wensen
u een fijne dag toe.

We vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u een fijne dag toe.
————————————————————————————————————————–

Omdat deze reactie ons helemaal niet zinde hebben wij geantwoord op 05/12/2023 :
________________________________________________________________________

Betreft : Ons initieel schrijven/klacht van 16 november 2023.
Geachte,
Bedankt voor uw reactie van 17 november 2023 op onze klacht van 16 november 2023.
Wij kunnen helemaal niet akkoord gaan met uw ‘analyse’ en toelichtingen van op afstand, zonder de stoelen ter plaatse te hebben bekeken. Wij staan als koper in de kou en hebben “de indruk” dat dit een standaard brief is die naar vele kopers van meubilair bij Piet Klerkx gestuurd wordt bij klachten.
Vooreerst is er de schade die alléén op de bovenste hoekpunten van de zes stoelen waar te nemen
is. Dit op ALLE stoelen, terwijl wij een ouder koppel zijn, waar kinderen en kleinkinderen uithuizig
zijn.
Slijtage is UITGESLOTEN.
Mocht slijtage een oorzaak zijn, dan zou dit vooral merkbaar zijn op de
twee stoelen die het ‘meest’ gebruikt worden door ons.
De zitting en de rugleuning zijn zo goed als nieuw van alle stoelen. Geen gebruikssporen, noch
vlekken of beschadiging zijn zichtbaar.
Ook aangehaalde mogelijke oorzaken raken kant noch wal.
Huidzuren (transpiratie) : wie zweet er enkel op de hoekpunten van de rugleuning van een stoel? Wij gebruiken die de stoelen op een normale wijze!
Wrijving : wrijving met wat ? Met lucht ? Lieve mensen, het is de BUITENKANT van de hoekpunten !
De meeste wrijving gebeurt op de zitting en de rugkant. Dat weet u beter dan wij. Deze zijn intact en zo goed als nieuw !
Uitdroging : Waarom is er geen uitdroging zichtbaar op die zes stoelen? Specifiek en alléén op DIE
hoekpunten van de leuning en nergens anders zou er mogelijk uitdroging zijn ??
De omgevingslucht in onze living is niet onderhevig aan ventilatoren.
Er is trouwens permanent een hygrometer in onze living aanwezig.
Schoonmaakmiddelen : Zelfde argument als voor de “uitdroging”. Waarom alléén daar op die
hoeken en nergens anders ? Als men dan al een stoel zou behandelen met een “bijtend product”,
waarom vertonen alléén die hoekpunten gebreken ?
De stoelen worden met de grootste zorg onderhouden, dit volgens de informatie die wij van de
verkoopster meegekregen hebben.
U, als verkoper, vindt het lastig te bepalen waardoor dit exact is ontstaan.
Wij, als klant/gebruiker, aanvaarden jullie “mogelijke oorzaken” NIET. Volgens ons is dit een héél
flagrante en duidelijke fabricagefout. Daar weet u , uit uw verkopen en klantenreacties zeker méér
van zonder dat u dit aan ons kan/mag meedelen.
Pagina 2 van 2
CBW garantie hoeft u NIET aan te halen want dit is géén, ik herhaal, géén slijtage!
De laatste zin van uw betoog is een echte knaller ! “ Daarbij is het helaas niet te herstellen”
Helaas voor u is het WEL te herstellen. Door de personen/firma die dit hebben gefabriceerd !
KOM OP VOOR UW KLANTEN EN VERDEDIG ZE TEGEN DE MISBRUIKEN IN DE FABRICAGE, TENZIJ U ANDERDE BELANGEN VERDEDIGT ! !
Wij verwachten een DUIDELIJKE inspanning van u als verkoper van goederen, welke, door fabcricage fouten bij uw leverancier, zogenaamd “SLIJTAGE “ vertonen !
Uitblijven van eender welke positieve attitude van firma Piet Klerkx zal er ons toe noodzaken verdere
stappen te ondernemen om ons recht, als bedrogen klant, te doen gelden.
Het aanstellen van een gerechterlijk expert, of het inschakelen van juridische personen is ons niet
vreemd en zullen wij indien nodig gebruiken.
Dit is geen dreigement, maar een reactie van een bedrogen klant.
______________________________________________________________________________
Diezelfde dag nog kregen wij een nog lakonieker antwoord :
___________________________________________________________________________

Geachte heer Troffaes,

Bedankt voor uw mail.

We vinden het enorm vervelend dat u zich niet kunt vinden
in onze terugkoppeling.
Echter blijven wij wel bij ons standpunt. Wij hebben de foto’s opnieuw beoordeeld en zien dat er echt slijtage door gebruik is ontstaan. De toplaag van het lederlook van de stoelen heeft losgelaten op de punten die het vaakst een wrijving hebben met handen of andere meubelen, zoals een eettafel.

Ook hebben wij de stoelen geleverd 17-11-2017. Indien het een productiefout betreft had zich het probleem binnen 6 maanden voor gedaan.
Lederlook is een product wat niet te herstellen is.Ook is de garantie al enige tijd geleden verlopen. Hierin kunnen wij dan ook geen service verlenen.
____________________________________________________________________________
Onze laatste reactie naar Piet Klerkx vandaag 07/12/2023 is volgende :
____________________________________________________________________________
Bedank voor uw reacƟe.
Wij kunnen ons helemaal niet vinden in uw terugkoppeling.
Als u onze argumentaƟe aandachƟg zou lezen is een uitspraak zoals “ Echter blijven wij wel bij ons standpunt” een regelrechte belediging.
Ook “Slijtage door gebruik” hadden wij reeds duidelijk en in detail weerlegd in ons vorig schrijven.
De omschrijving “…de punten die het vaakst een wrijving hebben met handen of andere meubelen,
zoals een eeƩafel.” raakt kant noch wal !
Er zijn twee, ik herhaal, TWEE stoelen die door ons gebruikt worden terwijl de schade zich
manifesteert op ALLE zes de stoelen.
Ik heb in héél mijn leven nog NOOIT een zo hoge eeƩafel gezien waar je die stoelen zou kunnen
onderschuiven of tegenschuiven met de tophoeken van de stoelleuningen. Echt een uit de lucht
gegrepen veronderstelling.
Dat een producƟefout zich binnen de zes maand voordoet is eveneens een zinloos en waardeloos
argument, volkomen uit het niets gegrepen en in tegenspraak met enige zin voor realiteit.
Uw laagdunkende houding tegenover ons als klant heeŌ ons eens doen rondkijken op internet.
Het springt echt in het oog welke reacƟes wij allemaal lezen op nl.trustpilot, klacht.nl of
klachtenkompas.nl.
Het aantal gedupeerde klanten die slechte ervaringen hebben met de klantenservice swingt echt de
pan uit. Het zullen er alleen maar méér worden.
Wij zullen de kanalen die gedupeerde klanten ter beschikking staan gebruiken om tot een
klantvriendelijke en correcte oplossing te komen.
___________________________________________________________________________

Beste Klacht.nl,
Graag vragen wij u om in de mate van het mogelijke te willen trachten hier een oplossing voor te vinden waarin beide partijen zich kunnen vinden.

Bij voorbaat hartelijk dank !

De oplossing moet van Piet Klerkx komen, die dure producten verkoopt die na zes jaar gewoon 'versleten' zijn en kunnen weggeworpen worden.
Een financiële tegemoetkoming voor een investering van 2.094€, die in zes jaar herleid wordt naar de schroothoop en als dusdanig als normaal wordt beschouwd door firma Piet Klerkx, is zeker op zijn plaats.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Piet Klerkx over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Piet Klerkx in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Piet Klerkx een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Piet Klerkx

Heeft op 08 december 2023 om 10:21 geantwoord

Beste heer en mevrouw Troffaes,

Heel erg jammer om te vernemen dat u het bovenstaande ervaart bij ons.
Uw genoemde klacht is eerder door onze klantenservice beoordeeld. Hierbij is aangegeven en toegelicht dat uw stoelen helaas ruim buiten de garantietermijn vallen en dat het in uw situatie schade door gebruik betreft en geen productiefout. Het spijt ons maar we kunnen u helaas niet anders berichten dan dat we ons standpunt hierin handhaven.
Omdat we het wel een vervelende situatie voor u vinden hebben we u uit service oogpunt een korting aangeboden op een eventuele aankoop van vervangende stoelen, meer kunnen we helaas niet voor u betekenen.

Twan van der Stoel - Piet Klerkx

Troffaes

Heeft op 10 december 2023 om 12:13 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het is, nog maar eens, het standaard antwoord van Piet Klerkx, dat we reeds eerder 'mochten ontvangen'. Met duidelijke argumenten is aangetoond dat dit GEEN schade door gebruik is maar een PRODUCTIEFOUT. Blijkbaar is die firma alléén geïnteresseerd in verkoop en helemaal NIET in klantentevredenheid. Zeker in dergelijke duidelijke situatie.
Een korting op een EVENTUELE aankoop is dan ook een WAARDELOZE tegemoetkoming, omdat die firma héél duidelijk weet dat wij daar NOOIT nog iets zullen kopen.
Onze met argumenten beladen communicatie daaromtrent via e-mail zal hen dat zeker duidelijk hebben gemaakt.
Een bedrogen klant is er méér dan twee waard !
Deze klacht BLIJFT open als klacht wegens de halstarrige houding van de firma in de discussie omtrent de fabricagefouten, welke ze omschrijft als 'schade door gebruik'.
Mvg,
Guido

PS : complaint should NOT be closed !

Alle klachten die gemeld zijn door Troffaes