Klacht: Philips 55pus6272/12 niet werkende apps

op 12 februari 2018 over Philips in de categorie Electronica Merken

ij hebben eind December 2017 een nieuwe Smart tv gekocht van Philips, namelijk een ambilight 55pus6272/12. Alleen werken de meeste apps niet op deze televisie. Zoals netflix/videoland/internetbrowser noem maar op. Dit hebben wij meerdere keren gemeld via een contactformulier (email) op 3 Jan 2018. Daarna nog 4 andere mails gestuurd hierover in een tijdsbestek van drie weken. In de tussentijd ook meerdere malen gebeld en 1 keer de klantenservice kunnen bereiken, die konden het probleem ook niet verhelpen. Uiteindelijk op 22 januari 2018 iemand van philips via de chat kunnen bereiken, omdat in bijna alle keren deze niet beschikbaar was. In deze chat uitgelegd voor de zoveelste keer wat het probleem was en daarna zou hij/zij contact houden en instructies opsturen. Dus na uiteindelijk 5 mails en een chatsessie verder hebben we wat instructies gekregen die we telefonisch ook al doorlopen hadden. Hierna bleek er een software update van de televisie beschikbaar te zijn. Instructies per mail gehad, de software van de tv op allerlei manieren geprobeerd te updaten maar helaas nog zonder resultaat. Veel emails heen en weer en uiteindelijk kom ik erachter dat de mails door verschillende personen van de klantenservice worden beantwoord (wel onder naam van Branco) waaruit blijkt dat de ene persoon nog slechter op de hoogte is als de ander. Nadat philips mij zelfs een usb stick heeft opgestuurd met de laatste update van de software en ik had aangegeven dat dit ook zo niet lukte, kregen we een verwarrende mail dat ik eerst mijn software moest updaten omdat dit zeer belangrijk was voor de app-functionaliteit. Ja dat lijkt me nogal logisch. Daarna nog een paar onbeschofte emails gehad waarbij een medewerking zelfs in twijfel trok of ik het update process wel precies volgens het stappenplan had uitgevoerd. Inmiddels zijn we bijna 1.5 maand verder nog steeds geen gepaste oplossing van de kant van philips gehad. Doordat de klantenservice van philips zo slecht op de hoogte is van wat er speelt wekt dit een hoop irritatie bij ons op. Daarnaast werd ik op het einde eigenlijk ook de mond gesnoerd en werd mij gevraagd of ik kort en bondig op hun vragen zou willen antwoorden anders zouden ze mijn respons als een klacht over de service behandelen. Haha en dat is precies wat ik wilde natuurlijk! Dus een mail gestuurd op 6 februari 2018, het hele verhaal nog een keer in de mail uitgelegd en laten weten dat dit inderdaad als een klacht over de service beschouwd kan worden. Inmiddels zijn we anderhalve maand verder en is het 12 februari 2018, en u raad het al nog niets vernomen van philips. Wij hebben in de tussentijd maar een google chromecast (€ 39,-) aangeschaft om van onze smart tv een werkende smart tv te maken.

Goedwerkende nieuwe smart tv en een vergoeding voor de google chromcast en de overlast

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mark1981