Klacht: Niet be- en verrekenen van verevening na scheiding

op 16 oktober 2014 over Pensioenfonds PME in de categorie Verzekering

Graag zou ik uw aandacht willen vragen voor het volgende.

Klacht: Aegon en PME werken niet mee bij het verkrijgen van de verevening van opgebouwd pensioen van mijn ex-man.

Gewerkte periode bij Atlas Copco: augustus 1971 t/m augustus 2011 (= 40 jaar).
In die periode heeft hij pensioenpremie betaald.

Pensioenopbouw van:
01.08.1971 t/m 31.12.1977 Verzekeringsgroep Metaalindustrie (Ago)01.01.1978 t/m 31.12 1978 Ago wordt Aegon
01.01.1979 t/m 01.08.2011 PME

Op 19 december 1972 is mr. X getrouwd met ondergetekende. Deze echtverbintenis is op 17 februari 2001 ontbonden.

Er is door een advocatenkantoor te Zwijndrecht een echtscheidingsconvenant opgemaakt en opgestuurd aan het Bedrijfspensioenfonds voor de Metaalindustrie, beter bekend als PME.

In dit convenant staat (punt 4b) dat er op de pensioengerechtigde leeftijd van mr. X een verevening dient plaats te vinden met ondergetekende.

Tijdens de periode dat mijn ex man bij Atlas Copco heeft gewerkt is er kennelijk door deze werkgever een contract/verzekering(?) afgesloten met Aegon. Echter, ondergetekende was hiervan niet op de hoogte.

Hierdoor heeft ondergetekende nooit de door Aegon vereiste papieren teneinde de verevening te regelen ontvangen en nu trekt Aegon zich terug.

Wel is het bekend bij Aegon dat er een scheiding heeft plaatsgevonden en is men ook in het bezit van het convenant, echter , in dit convenant staat alleen vermeld dat er voor mr. X pensioen is opgebouwd bij PME omdat dit het enige pensioenfonds was dat doorgegeven is door Atlas Copco.

Dus ten tijde van de scheiding was, volgens bovenstaand schema, het pensioen ondergebracht bij PME.

J.W. Lemson

Wanneer ik zwart op wit de verdeling van het pensioen(verevening) heb staan van het mij rechtens toekomende bedrag.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pensioenfonds PME over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pensioenfonds PME in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pensioenfonds PME een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pensioenfonds PME

Heeft op 29 oktober 2014 om 08:17 geantwoord

Op 24 oktober 2014 een brief met uitleg gestuurd aan mevrouw Van Haren.

Alle klachten die gemeld zijn door Jowilly