Klacht: Pas na de eerste reviews bleek hoe het hotel

op 15 augustus 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

In maart een appartement geboekt via Booking.com op Ibiza. Direct na de boeking kreeg ik een mail van de eigenaresse van het appartement dat zij en haar vriend ook in het appartement woonden en of ik daarmee akkoord ging. Ik heb dit nog aan Booking doorgegeven omdat ik het niet netjes vond dat het blijkbaar een gedeeld appartement was, maar zij gaven aan dat in de tekst op de site stond ‘gedeelde badkamer en keuken’. Hadden ze gelijk in, had ik niet goed gezien. Overlegd met reisgenoten en wij vonden dat oké.

Nu de vakantie eind augustus in zicht kwam zocht ik mijn boeking weer op. Hoewel er in maart nog geen reviews waren voor het appartement, waren die er nu wel. Wat blijkt? Er mag in het hele appartement gerookt worden, en dat doen de eigenaren ook volop. Ik mag om medische redenen niet in een rookruimte verblijven en vind het niet netjes van Booking dat zij, in deze tijd, niet op de website hebben vermeld dat er gerookt wordt in het appartement. Bovendien blijkt uit de reviews dat er naast onze driepersoonskamer ook nog een tweepersoonskamer plus de eigenaren in het huis verblijven: 7 personen dus! Met al die personen moeten de keuken, badkamer en woonkamer gedeeld worden. Dat is niet mijn idee van vakantie, dus ik was hier erg teleurgesteld over.

Om deze redenen wilde ik zo snel mogelijk de boeking annuleren en een ander appartement boeken. Blijkbaar had dit tot 30 juni gratis gekund, maar daarna (nu dus) kostte het me € 165. Omdat de reviews waaruit ik (godzijdank) deze informatie haalden pas in juli waren geplaatst, had ik niet eerder kunnen weten dat er gerookt wordt in het app. en dat het met 7 mensen gedeeld moet worden. Ik heb dus ook niet eerder reden gezien om de boeking te annuleren, maar nu wel degelijk.
Booking.com een nette mail gestuurd en gevraagd om de annulering kosteloos in orde te maken vanwege bovengenoemde redenen. Na 3,5 dag nog geen reactie dus gebeld. Na 20 minuten in de wacht iemand aan de lijn gehad door wie ik bijzonder onvriendelijk behandeld werd. Ik legde de situatie maar het enige wat zij bleef volhouden is dat de annulering alleen kosteloos had gekund tot 30 juni, en dat het appartement niet verplicht is om mij te laten weten dat de gemeenschappelijke ruimtes met 7 personen gedeeld worden. Toen ik vervolgens vroeg waar ik een klacht kon indienen over haar niet bepaald klantvriendelijke houding en oplossing, kreeg ik te horen dat ik maar een e-mail moest sturen. Maar die zou evengoed weer bij haar uitkomen, dus dat schiet natuurlijk niet op.
Al met al die € 165 dus betaald en last-minute genoodzaakt om een ander appartement te boeken (overigens heb ik dat via de site van het appartement zelf gedaan, waar dezelfde kamer € 232 goedkoper was dan op Booking.com).

Ik maak gebruik van Booking.com omdat ik verwacht dat zij, als tussenpersoon, ook een bepaalde service bieden. Booking.com geeft aan niet verantwoordelijk te zijn voor de informatie die door de accommodatie wordt aangeleverd; maar waar kan ik dan wél van op aan als ik voor veel geld via Booking.com een vakantie boek?

UPDATE: Het appartement kan inmiddels niet eens meer via Booking.com geboekt worden (zie foto), terwijl ik krap 6 dagen geleden mijn boeking heb geannuleerd. Vreemd…

Als Booking.com alsnog die € 165 aan mij betaalt.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sabie03