Klacht: Dagkaart

Zappa0412 op 06 oktober 2021 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren heb ik geparkeerd aan de Brabantse Turfmarkt zone 3333 in Delft. Nu zag ik echter dat mij een dagkaart van 30 euro in rekening werd gebracht.
Heb ik iets verkeerd gedaan ?
Ik heb geen bord gezien of een waarschuwing gehad.
Als ik had geweten dat een dagkaart in rekening werd gebracht had ik hier niet geparkeerd. Is nog een teruggave mogelijk?
Met vriendelijke groet,
Lammert Thomas

Gewenste Oplossing:

Een redelijke teruggave van het betaalde. Ik heb nl maar 21 minuten daar geparkeerd. En wat ik heel belangrijk vind dat park mobiel een waarschuwing moet geven van bv: let op hier waarde een dagkaart in rekening gebracht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 06 oktober 2021 om 13:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Lammert,

Bedankt voor je bericht en vervelend om te horen!

Ik zie helaas dat je je parkeeractie hebt aangemeld voor zone 3333 - Delft - Zone 3333 (Dagkaart). Zoals al in de zonenaam wordt weergeven, betreft dit een dagkaartzone. In deze zone is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van een uurtarief, maar wordt er te allen tijde een dagtarief berekend, ongeacht de parkeerduur. Dit heeft de gemeente zo doorgevoerd voor deze zone.

Naast dat wij het vermelden in de zonenaam, kun je bij de zone informatie in de app ook altijd de regels en tarieven inzien, voordat je een parkeeractie start. Deze informatie vind je onder de startknop.

Ik snap helemaal dat het niet de bedoeling is geweest! Maar omdat wij de parkeerkosten innen namens de gemeente en dit verplicht zijn af te dragen, hebben wij helaas niet de mogelijkheid om een parkeeractie terug te draaien of te wijzigen.

Echter, omdat ik het vervelend vind heb ik vanuit ons als coulance €5,00 parkeertegoed aan je account toegevoegd. Dit zal dan automatisch als korting worden verrekend met kosten van parkeeracties. Het parkeertegoed blijft geldig totdat de volledige korting verbruikt is. Omdat de factuur niet kan worden aangepast, zullen de kosten wel op de eerst volgende factuur te zien zijn. Het parkeertegoed zal echter ook zichtbaar zijn op de factuur.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Customer Service Parkmobile ^WK

Alle klachten die gemeld zijn door Zappa0412