Klacht: Papieren betaalopdrachten worden niet uitgevoerd.

op 15 mei 2016 over ING in de categorie Banken

Mijn hoogbejaarde moeder voert haar eigen financiële administratie zonder internet. Al voor de derde keer weigert ING haar betaalopdrachten uit te voeren, omdat het betaalformulier onjuist zou zijn ingevuld, de eerste twee keren omdat er ergens een streepje buiten de lijntjes terechtgekomen was. De laatste keer heb ik zelf alles binnen de lijntjes ingevuld en heeft zij binnen de lijntjes ondertekend. Deze keer zouden de gegevens (binnen de lijntjes) te klein zijn ingevuld. Toch weigert ING de opdrachten uit te voeren. Op die manier ontneemt ING bejaarden en andere offline klanten de mogelijkheid om op papier te blijven bankieren. Ik vind dit uitermate klantonvriendelijk.

Als ING de betaalopdrachten uitvoert als het formulier correct binnen de lijntjes is ingevuld.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 17 mei 2016 om 08:30 geantwoord

Hallo mevrouw Hinke,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat dit steeds niet wil lukken. Het is inderdaad wel zo dat dit erg precies komt. Dit, omdat het natuurlijk wel om een overboeking gaat. Wellicht is het een idee om opnieuw een handtekeningkaart in te vullen op kantoor? Zodat wij weer een recente handtekening hebben. Anders is de Saldolijn misschien ook nog een oplossing voor uw moeder.

Groet,

Femke
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door mwhinke