Klacht: Panasonic acht zich niet verantwoordelijk voor verkeerd uitgevoerde reparaties

louisevast op 19 oktober 2012 over Panasonic in de categorie Electronica Merken

Panasonic accepteert geen klachten. Mijn Panasonic Lumix camera had waterschade opgelopen. Bij de winkel waar ik deze had gekocht, heb ik de camera ter reparatie aangeboden en deze is vervolgens naar Panasonic opgestuurd. Na drie weken kwam de camera retour en men had de lens gereinigd. Waarom is mij een kompleet raadsel want aan de lens mankeerde niets. De aan/uit knop werkte niet meer. Rekening 143,30 euro. De camera heeft precies 1 foto gemaakt en daarna deed deze niets meer. Ik heb de camera dezelfde dag als ik deze had opgehaald weer afgegeven ter reparatie en na ruim twee weken kwam deze retour met de mededeling dat de camera niet meer gemaakt kon worden en afgeschreven was. Rekening 85 Euro. Ik heb contact opgenomen met Panasonic om mijn beklag te doen want een rekening voor het vaststellen dat de camera onherstelbaar beschadigd is van totaal 228 Euro is nogal buitensporig mede gezien het feit dat een nieuwe camera 249 Euro kost. Panasonic vertelde mij dat zij de reparaties uitbesteden aan E-care en dat zij daar niet voor verantwoordelijk zijn. Ik kon ook geen klacht indienen over E-care want dat moest het personeel van de winkel doen waar ik mijn camera gekocht had. Raar, ik betaal de rekening maar kan niet klagen. De winkel betaalt de rekeningen niet. Noemt men dit niet verantwoordelijkheid afschuiven?

Dat Panasonic ten eerste eens verantwoordelijkheid neemt en dat zij de eerste rekening vergoeden.

Alle klachten die gemeld zijn door