Klacht: Pakket niet geleverd ondanks bewijs van levering

klager258d40b7 op 16 september 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 17 september 2026
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen, Bedankt voor jouw bericht. Ik heb de zending nagekeken en zie inderdaad dat deze in onze systemen als geleverd geregistreerd staat. Ik begrijp dat dit verwarrend is wanneer je de zending niet hebt ontvangen. Wanneer een zending als geleverd...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 16 september 2026

Een klant van DHL meldt dat een besteld pakket volgens de bezorgdienst is afgeleverd, maar dit is niet het geval. Ondanks het bewijs van levering, dat een foto van een blauwe kliko toont, heeft de klant het pakket niet ontvangen. Na contact met DHL is er geen bevredigende oplossing geboden, en de klant wacht nog steeds op het pakket.

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket besteld dat volgens DHL is geleverd, met een foto van een blauwe kliko als bewijs. Echter, het pakket is niet op mijn adres afgeleverd. Na contact met DHL heb ik geen bevredigende oplossing gekregen, en ik ben nog steeds in afwachting van mijn pakket.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om de levering van mijn pakket op het juiste adres.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 weken geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Isha

Reactie van de melder van de klacht klager258d40b7

3 weken geleden - 3SLRD0007015913 Dankjewel voor de reactie

DHL

Heeft op 17 september 2026 om 08:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor jouw bericht.

Ik heb de zending nagekeken en zie inderdaad dat deze in onze systemen als geleverd geregistreerd staat. Ik begrijp dat dit verwarrend is wanneer je de zending niet hebt ontvangen.

Wanneer een zending als geleverd staat gescand maar niet is ontvangen, zal er een onderzoek moeten worden opgestart om verder uit te zoeken wat er met de zending is gebeurd. In dit geval kan dit onderzoek worden aangevraagd door de afzender.

De afzender heeft aangegeven eventuele onderzoeken in eigen beheer te willen houden. Daarom verzoek ik je contact op te nemen met de afzender. Zij kunnen vervolgens rechtstreeks bij DHL een onderzoek laten starten en de verdere afhandeling met je bespreken.

Ik begrijp dat dit niet de gewenste situatie is en bied mijn excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Isha

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

klager258d40b7

Heeft op 17 september 2026 om 08:52 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Altijd hetzelfde

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM