Klacht: Pakket gaat onterecht retour, koerier doet geen moeite om het pakket te bezorgen!

Wegens de drukte omtrent corona heeft een partner van bol.com besloten te werken met dpd. Geen goede keuze voor de verdiensten van het bedrijf. Waarom niet?

Pakket 1
Pakket is onderweg, maar wordt uiteindelijk niet geleverd omdat mijn adres niet zou bestaan. Onzin!

Gebeld naar dpd Berkel en Rodenrijs. Na bijna een half uur eindelijk iemand aan de lijn. Mevrouw heeft een mail gestuurd, met de opdracht: opnieuw leveren omdat mijn adres WEL bestaat.

Heel bijzonder. Ik krijg de melding: pakket retour naar verzender omdat het adres niet bestaat. Nou, direct maar opnieuw mijn producten besteld via de website van de leverancier i.p.v. bol.com, met de hoop op een goed verloop.

Volgende dag: net voor 17.00 uur een bericht van dpd: bezorger onderweg. Binnen minder dan 5 minuten weer een bericht: bewoner niet thuis. Onzin! Voor een tweede keer voor niks gewacht. Vervolgens wordt het pakket in het centrum bij een ophaalpunt gedropt. Waarom? Er is een ophaalpunt op 10 minuten loopafstand vanuit mijn adres bereikbaar.

Wat hier bijzonder is, is dat het pakket zogenaamd teruggestuurd zou zijn naar de verkoper.. En ineens zou de bezorger met hetzelfde pakket toch onderweg zijn naar mijn adres. Wat ook raar is, is dat de verkoper een link kreeg: bezorgdatum invullen. Heel prachtig systeem, not! Druk je op de link? Melding: niet bruikbaar, er is al een keuze gemaakt. Zowel ik, als de verkoper had geen keuze gemaakt.

Pakket 2
Al vlot krijg ik een melding: pakket bezorgd en staat klaar om opgehaald te worden. Eenmaal bij het ophaalpunt verteld de storemanager na een kwartier zoeken: in ons systeem staat dat het pakket nog onderweg is en het kan nog 2 dagen duren voordat het echt bij ons terecht komt. Daarbij vulde hij aan: dpd doet dit vaker. Zij sturen de klant een bericht: klaar om op te halen. Terwijl het pakket niet eens is aangekomen. Belachelijk eerste klas! Gisteren dus voor niks weggegaan.

Vandaag een online een check gedaan. En tot mijn verbazing zie ik de melding: pakket retour naar de verzender omdat de derde partij niet bereikbaar was. Onzin! Het ophaalpunt in een supermarkt en zij waren vandaag gewoon tot laat open!

Belachelijk hoe dpd omgaat met haar klanten. Dit soort koeriers zorgen ervoor dat verkopers hun inkomsten kwijt raken. En tegelijkertijd verspilt dpd wel hun geld aan dit soort klapclowns kn de vorm van loon.

P. S. Wat ook erg bijzonder was dat gisteren een dpd koerier het voor elkaar heeft gekregen om een pakket van iemand anders gewoon buiten te gooien. Voor een gebouw van 200 bewoners. En het mooiste is dat de eigenaar van het pakket duidelijk heeft aangegeven dat het pakket bij een ophaalpunt afgegeven moet worden. Dat adres stond namelijk op het pakket.

Lieve mensen, willen jullie ergens een bestelling doen? Pas op! Als er staat: geleverd door dpd.. Dan adviseer ik u nog een keer na te denken voordat u een bestelling doet.

Alles bij elkaar is deze rompslomp echt zonde van mijn tijd en geld. Dus wees gewaarschuwd! Zeker wanneer het gaat om producten die voor u erg waardevol zijnveel geld kosten.

Ik ben tevreden wanneer de dpd koeriers hun werk naar behoren doen, pakketten leveren op de juiste adressen. En vooral niet liegen! Leugens over:

1. Adressen die zogenaamd niet bestaan.
2. Bewoners die zogenaamd niet thuis zijn.
3. Derde partijen die zogenaamd niet bereikbaar zijn.

Dit zijn allemaal leugens! Hebben ze geen zin om te werken? Neem dan toch lekker ontslag en laat klanten niet de dupe zijn van jullie luiheid! Jullie zijn een schande en verpesten de naam van dpd!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ik wacht nog steeds op goede service