Klacht: paar honderd euro meer betaald als dat de reis online boekbaar is

op 09 mei 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Online was de reis naar Mexico( riu tequila) bij D-Reizen goedkoper als bij tui. Om deze reden reisbureau gegaan van d. reizen.( voor meer info) Een van mijn gezinsleden.
Bij thuiskomst online gekeken daar er prijsverschil was.
Dit aangeven bij zowel reisbureau als d. reizen zelf. Meerdere tel hierover gedaan.
Men erkent dat er online fouten in het systeem zitten helaas.
Online is hij boekbaar alleen staat er onder vermeld dat er online niet te checken is op beschikbaarheid gezien de boeking met 7 personen.
Niets vermeld over evt prijsverschil
Maar of ik toch maar de duurdere versie wil afreken.
Te triest voor woorden
Zeer klant onvriendelijk. Als klant word je dus behoorlijk misleid.
Echter geen mogelijkheid alsnog bij tui te boeken daar de reis daar helaas door het aanbod duurder was geworden.

Online betaling aan te houden.Dit scheelt een paar honderd euro.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van D-Reizen

6 maanden geleden - Goedemiddag meneer Hoogeveen, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Allereerst ontzettend vervelend dat jullie voorpret op deze fantastische reis hierdoor wordt beïnvloed. Wanneer u bij ons op de website een boeking maakt die online niet beschikbaar is kan het nog wel op de website staan met de prijzen die inmiddels hoger kunnen zijn. U krijgt voordat u de boeking maakt een melding dat de reis niet online beschikbaar is, als u dan toch besluit om de reis te boeken zullen wij contact opnemen met de touroperator om de beschikbaarheid te controleren. Ik begreep van mijn collega dat ze dit telefonisch aan u heeft uitgelegd. Na dit telefoongesprek heeft u toch besloten om de reis in te boeken. Helaas was de reis duurder geworden door de vluchten. Mijn collega's uit de winkel hebben vandaag nogmaals contact met uw moeder gehad, we vinden het erg vervelend maar we zijn hierin afhankelijk van onze aanbieders. Ik hoop dat jullie toch kunnen genieten van de voorpret en de prachtige vakantie die jullie tegemoet gaan. Voor nu wens ik u een fijne avond. Hartelijke groet, Joris D-reizen Webcare

Reactie van de melder van de klacht dirmahoogeveen

6 maanden geleden - Beste D.-Reizen, Deze reis is online wel te boeken en geeft vooraf geen melding dat dit niet mogelijk is. Heb nl zelf ingeboekt! Dan kan je het hele boekingstraject doorlopen en word je uiteindelijk zelfs doorgestuurd naar ideaal om een aanbetaling te doen! Vraag ik me toch af of ik als klant niet misleid word?? Overigens staat hij er nog steeds op voor dezelfde prijs! En inderdaad hebben wij wel de boeking gedaan daar wij als klant niet veel keus hadden omdat we toch in die periode willen gaan ( en dus een hoge prijs hebben betaald ) Jammer dat er totaal geen erkenning /tegemoetkoming is van jullie kant. Met vriendelijke groet

D-Reizen

Heeft op 12 mei 2017 om 10:13 geantwoord

Beste meneer Hoogeveen,

Zoals mijn collega hierboven aangegeven heeft kunt u inderdaad een reserveringsaanvraag insturen, maar er moet eerst nagegaan worden of de reis nog wel beschikbaar is. De website geeft dan duidelijk op de 1ste pagina (voor u gaat boeken) aan: * Toelichting: Deze reis kan niet online gecheckt worden. U boekt onder voorbehoud van beschikbaarheid.

In dit geval was de reis beschikbaar, maar waren niet alle vliegtuigstoelen dezelfde prijs. Wanneer de website, zoals bij u, geen berekening kan maken, neemt die altijd het aantal personen maal de vanafprijs om een indicatieprijs te geven. Bij reizen is de 1ste vliegtuigstoel het voordeligst en de laatste het duurst. Uw groep/familie kon niet in het voordeligere tarief vallen (vanwege beschikbaarheid) aangezien TUI iedereen in dezelfde prijsklasse indeelt, waardoor er een prijsverschil was.

Ook is uw reisgezelschap te groot (7 volwassenen & 1 baby) om online te boeken, waardoor u bij deze accommodatie altijd die melding zult ontvangen via de website. Ik heb ook begrepen dat de boeking in één van onze vakantiewinkels is gemaakt en dat er toen akkoord is gegaan met de totale reissom. Het is vervelend dat online de prijs niet nagegaan kan worden, maar het is helaas niet mogelijk met de grootte van het reisgezelschap.

De hoofdboeker stond vrij om akkoord te gaan met de reissom welke de touroperator TUI berekend. Wij hebben altijd exact dezelfde prijs als TUI en zullen nooit de reis voor een voordeligere prijs aanbieden. Wij zullen dus geen korting geven op de totale reissom, aangezien wij de facturatie betalen zoals de hoofdboeker deze doorgekregen heeft.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 12 mei 2017 om 17:08 geantwoord

Ik krijg steeds hetzelfde verhaal te horen maar er word gewoon niet geluisterd naar wat wij aangeven.
Er word nl online wel een prijs weergegeven . Wel benoemd dat er online geen beschikbaarheid gecheckt kan worden.
Er word echter NIETS vermeld over een evt prijs wijziging?
En ja inderdaad hebben wij toch geboekt daar er geen andere oplossing /alternatief ons werd geboden en wij toch deze reis willen gaan doen.
Kortom niet bepaald klantvriendelijk.

Met vriendelijke groet

Alle klachten die gemeld zijn door dirmahoogeveen