Klacht: Voorgelogen over opzegpremie

Sliempie op 26 februari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 9 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Sliempie, We hebben de bandopname van het gesprek tussen jou en de verkoper beluisterd en wij komen tot de conclusie dat de verkoper geen toezegging over een opzegvergoeding aan je heeft gedaan. Oxxio vergoedt geen opzegvergoedingen van andere leverancier,...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 26 februari 2015

Een klant van Oxxio heeft zich beklaagd over misleidende informatie bij het overstappen naar deze energieleverancier. Ondanks de belofte dat er geen opzegpremie verschuldigd zou zijn, ontving de klant een eindafrekening van Electrabel met een opzegpremie van 200 euro. Daarnaast was de klant niet in staat om het gewenste welkomscadeau te kiezen, omdat de termijn hiervoor niet goed was gecommuniceerd.

Mijn Klacht:

Goedendag,

Ik ben in december benaderd door oxxio om over te stappen. Dit zou mij een hoop schelen in de kosten en ik kon nog een tablet oid uitkiezen.
Ik zei dat ik nog niet zo lang bij Electrabel zat, maar dat was volgens oxxio geen probleem, omdat ik toch geen opzegpremie hoef te betalen.
Wat betreft de tablet oid , kon ik nog een keuze maken over welk welkomscadeau ik wilde, maar dit kon ik nog wijzigen voordat het contract in zou gaan. Toen ik na 15 dagen belde om mijn keuze door te geven, werd mij verteld dat ik het binnen 14 dagen had moeten doen en nu was ik dus te laat. Pech.
Nu krijg ik deze week een brief van Electrabel met de eindafrekening inclusief 200 euro opzegpremie!!
Toen ik oxxio hierover belde zeiden zei slechts “O wAt ververveld, dan bent u verkeerd geïnformeerd, mijn excuses.”
Verder kon ze niets doen.
Hier schiet ik natuurlijk niets mee op. Zij kunnen klanten dus gewoon onder valse voorwenselen binnenhalen zonder enige consequentie voor oxxio.

Gewenste Oplossing:

Als deze opzegpremie van 200 euro wordt vergoed en een welkomscadeau alsnog wordt gegeven.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 09 maart 2015 om 15:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sliempie,

We hebben de bandopname van het gesprek tussen jou en de verkoper beluisterd en wij komen tot de conclusie dat de verkoper geen toezegging over een opzegvergoeding aan je heeft gedaan.

Oxxio vergoedt geen opzegvergoedingen van andere leverancier, als sinds 1 juni 2014 niet meer.

De verkoper heeft aangegeven dat ze je de gemaakte afspraken per e-mail zou toesturen en dat je dan binnen de bedenktijd van 14 dagen kon aangeven of je de aangegane leveringsovereenkomst met Oxxio wilde annuleren. Oxxio is verder van mening dat het aan jou als klant is om te beoordelen of Oxxio inderdaad een betere keuze voor je is.

Wij begrijpen dat het vervelend voor je is om met een opzegvergoeding van je vorige leverancier te worden geconfronteerd. Oxxio zal deze opzegvergoeding helaas niet vergoeden.

Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie