Klacht: Valse voorwaarden

rosannesmids op 12 januari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 13 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste rosannesmids, Je hebt aangegeven dat de verkoper je zou hebben geïnformeerd dat je bij de vorige leverancier geen overstapkosten zou hoeven te betalen. Wij begrijpen dat het vervelend is dat je wel met overstapkosten bent geconfronteerd. Oxxio is alleen...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 12 januari 2015

Een klant van Oxxio heeft een klacht ingediend over misleidende informatie tijdens een verkoopgesprek, waarin werd beloofd dat er geen overstapkosten zouden zijn. Na de overstap ontving de klant echter een brief van de huidige leverancier met een boete en ontdekte dat Oxxio zonder toestemming was begonnen met leveren. Ondanks herhaaldelijk contact met Oxxio, werd er geen oplossing geboden omdat de bedenktijd verstreken zou zijn.

Mijn Klacht:

Ik ben onlangs aangesproken
op straat door een verkoopster

Met de toezeggeing geen overstap kosten aan mijn huidige energie leverancier te hoeven betalen dit herhaarlijk te hebben gevraagd of dit echt zo was ben ik in zee gegaan.

nu krijg ik een brief van mijn huidige leverancier dat ik weldegelijk een boete moet betalen en heb OXxio gebeld en ik zou hier over terug gebeld worden en ze begreep me helemaal ook heb ik duidelijk gezegd tot die tijd geen klant te willen worden! En nu blijkt een dag later zijn ze gewoon gaan leveren ik vind het gewoon triest op de manier jullie klanten binnen halen en er vervolgens mee omgaan!!

nu heb ik wederom gebeld en krijg ik te horen dat er niks voor mij gedaan kan worden om dat het buiten de bedenk tijd is. Waar hebben we het over wat word er van mij verwacht dat ik klant wil zijn bij zo’n bedrijf die je zo behandel ECHT NIET . En denk je nou echt dat als ik wist dat er een boete aan vast zat wat mij duidelijk is verteld van niet ik zo dom ben om over te stappen….

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik geen klant meer ben bij de OXxio!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 13 januari 2015 om 14:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste rosannesmids,

Je hebt aangegeven dat de verkoper je zou hebben geïnformeerd dat je bij de vorige leverancier geen overstapkosten zou hoeven te betalen. Wij begrijpen dat het vervelend is dat je wel met overstapkosten bent geconfronteerd. Oxxio is alleen van mening dat je als consument de voorwaarden van je leverancier bij overstap moet nagaan om te bezien of overstappen voor jou op dat moment inderdaad een verstandige keuze is. Oxxio vergoedt geen opzegvergoedingen of premiums van andere leveranciers.

Wij gaan ervan uit dat we je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie