Klacht: Overstapboete

Tammykaze op 02 februari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 6 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Vandaag hebben wij de klant een e-mail gestuurd over de opzegvergoeding van de vorige leverancier.

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 2 februari 2015

Een klant heeft een contract afgesloten bij Oxxio, waarbij hem was beloofd dat de overstapboete door Oxxio zou worden vergoed. Na het ontvangen van een rekening van Eneco voor 200 euro, bleek Oxxio echter niet bereid om deze kosten te dekken, ondanks eerdere toezeggingen. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Ik heb een contract afgesloten bij een huis aan huis oxxio verkoper onder valse voorwendselen.

Oxxio zou de overstapboete betalen, omdat ik mijn contract ging verbreken bij overstappen naar Oxxio.
Eneco heeft mij 200 euro laten betalen. Daarnet heb ik Oxxio gebeld en daar werd mij verteld dat Oxxio die 200 euro niet overneemt.
Ik heb het toendertijd nog expliciet naar gevraagd, anders was ik echt overgestapt naar Oxxio.

Gewenste Oplossing:

1. Oxxio betaalt mij 200 euro
2. Ik stap kosteloos terug naar Essent

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Beste, Ik ben niet tevreden met uw antwoord. De huis aan huis verkoper heeft me verteld dat Oxxio de overstapkosten zou betalen. Een paar dagen erna heeft Oxxio me nog gebeld om alles door te spreken en ik heb nogmaals gevraagd naar de overstapboete. Mij werd verzekerd dat Oxxio de boete zou betalen. En nu is het mijn schuld? Omdat ik verkeerd ben voorgelicht? Ik vind dit uiterst vreemd. Als ik goede informatie heb gekregen, dat was ik nooit overgegaan naar Oxxio. Groeten Tammykaze

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 06 februari 2015 om 14:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vandaag hebben wij de klant een e-mail gestuurd over de opzegvergoeding van de vorige leverancier.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie