Klacht: overstap boete niet vergoed. wat een leugenaars!

tensho86 op 28 januari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste tensho86, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Voor de opzegvergoeding van je vorige leverancier, ben je als...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 28 januari 2015

Een klant van Oxxio is ontevreden over de beloften van een verkoper die zou hebben gegarandeerd dat de overstapboete vergoed zou worden. Na herhaaldelijk vragen en uiteindelijk geen compensatie te ontvangen, voelt de klant zich bedrogen en heeft hij een hoge boete moeten betalen. De communicatie met de klantenservice heeft de frustratie alleen maar vergroot.

Mijn Klacht:

Jullie hebben echt leugenaren in dienst! Krijgen wij een medwerker voor de deur die ons verzekerd dat als we overstappen jullie de boete betalen en dit nog laat zien ook. Na 10 keer vragen of het echt zo is, zegt de verkoper dat echt zo is..

Wel ABSOLUUT NIET! en krijg ik een medewerker aan de telefoon die niet meer zegt dan ik verwijs u naar de site. Een andere medewerker krijg ik niet eens aan de telefoon.

Nu hebben wij een hoge boeten moeten betalen die wij niet eens kunnen betalen.

Oxxio bedankt voor deze valse bedrieger! En wij nuNog meer op ons geld moeten letten. Ik had nog gevraagd of t kon anders zou contract op later moment in gaan.
Ik en mijn partner zijn niet dom maar geloof geen 1 medewerker meer van jullie!!

Gewenste Oplossing:

Als onze boete betaalt word door jullie!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 05 februari 2015 om 14:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste tensho86,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Voor de opzegvergoeding van je vorige leverancier, ben je als klant zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt. Dit is informatie die niet bekend is bij onze verkoper.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio geen opzegvergoedingen en premiums van andere leveranciers vergoedt. Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie