Klacht: Opzegvergoeding.

Lielke58 op 28 januari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Lielke58, We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je in de veronderstelling bent de boete van je vorige leverancier vergoed te krijgen en dat dit niet zo blijkt te zijn. Oxxio heeft echter bij het aangaan van...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 28 januari 2015

Een klant van Oxxio heeft een klacht ingediend over de beloofde opzegvergoeding, die volgens de voorwaarden niet wordt vergoed. Ondanks herhaaldelijke bevestigingen van een verkoper dat de vergoeding zou worden uitgekeerd, ontving de klant later excuses van de verkoper voor de miscommunicatie. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Hier de zoveelste klacht over de beloofde opzegvergoeding van Oxxio.
Werd tel benaderd door Oxxio dat ze mij graag terug willen als klant.
Hierbij heb ik herhaaldelijk gevraagd of de opzegvergoeding door hun vergoed wordt. Jaja mevrouw dat komt helemaal goed.
Niet dus. Volgens voorwaarden wordt dit niet meer vergoed.
Ik heb een klacht ingediend en kreeg na een paar dagen een telefoontje van de betreffende verkoper met de mededeling: mevr. als ik dit tegen u gezegd heb dan bied ik hiervoor mijn excusses aan. Wie is er hier nu fout ???

Gewenste Oplossing:

Als ik de opzegvergoeding van €250 betaald krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 05 februari 2015 om 14:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Lielke58,

We begrijpen dat het vervelend voor je is dat je in de veronderstelling bent de boete van je vorige leverancier vergoed te krijgen en dat dit niet zo blijkt te zijn. Oxxio heeft echter bij het aangaan van de overeenkomst een welkomstmap aan je verzonden om alle gemaakte afspraken aan je te bevestigen. Op het moment dat één van de afspraken niet in de welkomstmap staan vermeld, is het aan jou om tijdig hierover contact met ons op te nemen, danwel de aangegane overeenkomst binnen de annuleringsperiode van 14 dagen kosteloos te ontbinden (te annuleren).

Oxxio kan je niet tegemoet komen door de boete van je vorige leverancier te vergoeden.

Wij gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie