Klacht: Opgelicht voor € 200,00

Slechte_Service op 03 juli 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 6 juli 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Slechte_Service, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 200,- van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos,...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 3 juli 2015

Na een overstap van Oxxio naar Essent werd de klager benaderd door Oxxio met de belofte dat terugkeer eenvoudig zou zijn, zonder opzegkosten. Uiteindelijk ontving de klager echter een rekening van € 200 voor opzegkosten van Essent, wat leidde tot gevoelens van benadeling. Oxxio bood enkel excuses aan tijdens het telefonisch contact.

Mijn Klacht:

Na vijf jaar klant te zijn geweest bij Oxxio ben ik overgestapt naar Essent. Na drie maanden werd ik gebeld door een medewerker van Oxxio die mij heel blij vertelde dat ze me graag terug wilden als klant. Ik vroeg of dit zomaar kon i.v.m. mijn contract bij Essent en er werd letterlijk gezegd: ‘Ja want wij zijn je oude leverancier dus je mag altijd terugkomen bij ons.’ Nadat ik nog een aantal vragen heb gesteld werd mij het volgende verteld: ‘Mevrouw, u hoeft helemaal niks te doen. Wij regelen alles voor u en regelen het opzeggen etc.’ Vervolgens krijg ik een rekening van Essent met € 200 opzegkosten. Als ik dit geweten had, had ik natuurlijk nooit overgestapt dus ik voel me ernstig benadeeld door Oxxio. Er is telefonisch contact geweest en de dame kon mij alleen maar haar excuses aanbieden, want dit was niet de bedoeling geweest. ‘Mevrouw u bent vrij om over te stappen, maar dan kost dat u eveneens €200,00 Ik neem hier geen genoegen mee, want ik ben onder valse voorwaarden overgehaald om bij jullie terug te komen en ben niet van plan de boete te betalen. Wat een slechte reclame Oxxio!!!!

Gewenste Oplossing:

Oxxio moet de opzegkosten voor zijn rekening nemen, want anders ga ik andere maatregelen nemen. Essent betaald overigens wel de opzegkosten dus als we hier niet uitkomen stap ik over naar Essent!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 06 juli 2015 om 08:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Slechte_Service,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 200,- van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos, in die zin dat Oxxio er geen administratiekosten voor in rekening brengt.

Wat de opzegvergoeding van je vorige leverancier betreft, ben je als klant zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio daarmee extra scherpe tarieven kan aanbieden.

Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Slechte_Service

Heeft op 06 juli 2015 om 14:47 geantwoord

Dan zijn jullie me nu als klant kwijt! Essent trekt de opzegvergoeding in en betaald mijn opzegboete die ik nu van jullie krijg. Erg slecht hoor Oxxio. Nogmaals ik ben door de telefonische verkoper aan het lijntje gehouden en jullie staan achter deze vorm van agressieve telefonische acquisitie? Daarnaast ben ik al vijf jaar klant bij jullie geweest dus enige coulance zou op zijn plaats zijn geweest!

Reactie van de melder van de klacht

10 jaren geleden - Agressieve telefonische acquisitie is in mijn ogen gewoon een vorm van pure oplichting! Ik ben verkeerd voorgelicht en na vijf jaar klant te zijn geweest stap ik nu op! Daaaaaggggg Oxxxio..... tot nooit meer ziens!

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie